logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Skupina Kion Group představila na konci října na veletrhu Cemat Shanghai řešení tzv. fyzické...
  • Společnost Nexen Tire dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2025 tržeb ve výši 780,7 miliardy...
  • Stavební skupina HSF System z holdingu Purposia Group dokončila generální dodávku nové...
  • Skupina MOL revidovala svůj celoroční výhled zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací...

Cesta k růstu? E-shopy oddělují platbu od dopravy a hledají náhradu za dobírku

1. října 2019
Zpravodajství 0
961
Cesta k růstu? E-shopy oddělují platbu od dopravy a hledají náhradu za dobírku

Vánoční sezona tradičně tvoří asi třetinu obratu českých e-shopů. V letošním roce by si tak v posledních měsících roku měly rozdělit skoro 54 miliard korun. Zřejmě však bude pokračovat trend minulých let, tedy posilování největších hráčů a naopak snižování profitability malých a středních e-shopů vinou stále nižších marží. Provozovatelé e-shopů proto hledají alternativní cesty, jak minimalizovat náklady na objednávku a zajistit pozitivní cashflow.

I letošní sezonu budou e-shopy nejvíce řešit pokles marží a s tím spojené problémy. Kromě optimalizace cen a omezení nízkomaržových produktů je čeká hledání nových způsobů, jak minimalizovat vratky a snížit náklady na dopravu. Zároveň bude klíčové zajistit takový mix platebních metod, aby e-shop získal peníze za zboží v co nejkratším čase a udržel pozitivní cashflow. Konsolidace, která na trhu působí poslední roky, bude totiž pokračovat i letos, a je pravděpodobné, že po sezoně skončí v rizikovém pásmu více e-shopů než v loňském roce.

Problémy způsobí i přehřátý logistický trh, na kterém je vyjednání specifických podmínek a dostatečné kapacity pro malý nebo střední e-shop problematické. Proto bude pokračovat tlak na oddělení logistiky od zbytku nákupního procesu, tedy především od platby, očekává MALL Pay. Na černé listině se tak může ocitnout například dobírka – jedna z nejrozšířenějších platebních metod na českém internetu. Pro e-shopy je dlouhodobě komplikovaná kvůli logistickým nákladům, které je třeba proplatit, i když si zákazník zboží nepřevezme. V případě uložení zboží na pobočkách logistických společností zároveň roste riziko nepřevzetí dobírky z důvodů front, které se ve špičkách tvoří.

„Letos se dá očekávat zásadní tlak e-shopů na optimalizaci jejich nákladů. Celá řada z nich si velmi dobře uvědomuje, jak náročné je prosadit se během vánoční sezony. Špatně zvolený mix způsobů doručení a platebních metod může být v některých případech až likvidační. Je třeba si uvědomit, že klasická ‘dobírková vratka’ stojí e-shop kolem stokoruny plus pochopitelně ztráta zisku z obchodu, přičemž počet vratek se přes Vánoce zvedá několikanásobně právě kvůli přetížení e-shopů,“ zmiňuje Adam Kolesa, CEO MALL Pay.

E-shopy proto hledají alternativy. Jako jeden z budoucích platebních nástrojů, který dokáže výše popsané problémy efektivně řešit, se skloňuje odložená platba. Ta je sice stále minoritním, zároveň však nejrychleji rostoucím platebním nástrojem. V současnosti ji využívají už stovky e-shopů. Například MALL Pay, který svou službou pokrývá e-shopy s celkovým obratem kolem 10 miliard korun, odhaduje, že přes jeho platební službu se o letošních Vánocích uskuteční nákupy za několik desítek milionů korun. A efektivně dokáže nahradit i zmiňovanou dobírku.

„Už nyní je vidět, že z odložené platby se pro e-shopy brzy stane běžná platební metoda. Pro malé a střední e-shopy je z mého pohledu do budoucna v podstatě nutností. Má tu výhodu, že dokáže zaujmout i cílovou skupinu starších, tradičně ‘dobírkových’ zákazníků,“ myslí si Adam Kolesa. Její zavedení podle něj není problematické a dá se stihnout ještě před samotnou sezonou. Odložená platba navíc dokáže e-shopu zajistit platbu za zboží už do dvou až tří dnů od odeslání zásilky zákazníkovi.

V Česku je přes 43.000 e-shopů, což je v přepočtu na obyvatele nejvíce v Evropě. Na maloobchodním obratu se v souhrnu podílejí více než 10 %. Jejich letošní obrat se odhaduje na 161 miliard.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required