logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Výdejní boxy se staly součástí městské infrastruktury. Podle aktuálního průzkumu Nielsen...
  • Assa Abloy, CountryLife, Kion Group, Foodish nebo Česká pošta. To je jen část nových nebo...
  • Za jízdu po dálnicích a zpoplatněných úsecích silnic I. třídy uhradili dopravci v dubnu 1,598...
  • Developer CTP dokončil v Boru přeměnu bývalého skladu pneumatik na moderní logistické centrum....

Generace Y a Z jsou loajálnější, než se tvrdí, zjistil průzkum

8. září 2019
Zpravodajství 0
1197
Generace Y a Z jsou loajálnější, než se tvrdí, zjistil průzkum

Zástupci mladších generací jsou loajálnější, než se obecně soudí. U jednoho zaměstnavatele chtějí obvykle pracovat déle než 3 roky. Zatímco pro mileniály je při zvažování pracovní nabídky nejdůležitější výše mzdy, pro jejich mladší kolegy je to čas, který jim vedle práce zbyde pro jejich soukromé aktivity. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment, jehož cílem je zmapovat pracovní návyky, preferované způsoby hledání práce, oblasti motivace a oblíbené volnočasové aktivity generací Y a Z, které již brzy budou tvořit nejsilnější skupinu na trhu práce.

„O mladších generacích, které jsou na trhu práce krátce, nebo na něj právě vstupují, se často píše v souvislosti s jejich velkým sebevědomím, neochotou pracovat přesčas, silným důrazem na dobře vybalancovaný soukromý a pracovní život, vysokou fluktuací a představou, že i přes málo zkušeností si zaslouží vysoké mzdy. Náš průzkum řadu těchto zažitých pravd vyvrací,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.

Tři a více let u jednoho zaměstnavatele
Obě generace se shodují na tom, že optimální délka působení u jednoho zaměstnavatele je 3 až 6 let, což odporuje obecnému názoru, že mladší lidé mění práci častěji. Jen 15 % respondentů z generace Z a 10,3 % z generace mileniálů (Y) považuje za optimální strávit v jedné práci méně než 3 roky.

Zaměstnanecký poměr, nebo volná noha?
O zástupcích generace Z se často mluví jako o lidech, kteří nechtějí být nikde „uvázaní“. Z průzkumu však vyplývá, že přes 70 % respondentů z této generace by spíš než nejistotu působení na volné noze raději volilo zaměstnanecký poměr. Pro generaci Y, která má z větší části již nějaké závazky, například hypotéku, je nejistota volné nohy lákavá ještě méně.

Mzda zaujme, čas rozhodne
Obě generace jsou si podobné v přístupu k hledání nové práce – nejčastěji hledají na pracovních portálech, na sociálních sítích anebo u personálních agentur. Často také dají na doporučení svých blízkých a přátel. Velký rozdíl není ani v tom, co je dokáže na pracovní nabídce zaujmout, v obou případech jde v prvé řadě o výši mzdy a o skutečnost, zda je práce perspektivní. Mladší generace dává větší důraz na pozici, která odpovídá jejímu vzdělání, generaci Y zase zajímá možnost kariérního růstu, nadstandardní benefity a dobrá pověst firmy mezi zaměstnanci. I když zástupce generace Z zaujme v nabídce zejména nabízená mzda, ve výsledku před výší výplaty upřednostňují svůj volný čas, což je ovšem logické vzhledem k tomu, že často bydlí ještě u rodičů a nemají žádné závazky. I z toho důvodu častěji preferují zaměstnání na částečný úvazek.

„I když se na první pohled může zdát, že se obě generace ve svých názorech a preferencích téměř neliší, rozdíly se objevují. I proto by neměly být personalisty vnímány a oslovovány jednotně, neboť to může vést k řadě nedorozumění a nižšímu efektu náborového procesu. Odlišnosti mezi mileniály a jejich mladšími kolegy z generace Z jsou výrazné zejména v konzumaci mediálního obsahu, v používání sociálních sítí a také ve vnímání marketingu značek,“ vysvětluje Jitka Součková.

Autority uznávají, ale mají vlastní hlavu
Průzkum se zaměřil i na způsoby práce, vnímání autorit a názory zástupců těchto generací na spolupráci se staršími kolegy. Obě generace shodně považují za autoritu především člověka, který se vyzná ve své práci. Generace Z je pak ochotna považovat za autoritu prakticky každého nadřízeného. V práci projevují zástupci obou věkových skupin vlastní úsudek, proto běžně odkládají úkoly, které nepovažují za užitečné a smysluplné. „Trendem dnešní doby je vytváření věkově rozmanitých týmů. Věříme, že náš průzkum firmám pomůže pochopit hodnoty mladé generace, díky čemuž se jim podaří různé generace v týmu lépe zharmonizovat,“ říká na závěr Jitka Součková.

Průzkum, kterého se zúčastnilo 1624 zástupců generací Y a Z, byl zrealizován v průběhu měsíců července a srpna 2019. Z generace Y (narozeni v rozmezí 1982-1994) dotazy zodpovědělo 1310 respondentů, z generace Z (narozeni v rozmezí 1995) jich bylo 314.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required