Skupina PKP CARGO se stala významným hráčem v oblasti intermodální dopravy v regionu Trojmoří, kde využívá svůj dopravní potenciál a konjunkturu v tomto tržním sektoru. Situace skupiny PKP CARGO je také příznivá v kontextu přebírání úlohy logistického operátora. Perspektivy pro rozvoj nákladní železniční dopravy v oblasti Trojmoří byly diskutovány na Ekonomickém fóru v polské Krynici.
Trojmoří představuje region s 200 miliony obyvatel, který zahrnuje státy s vysokým ekonomickým růstem, což poukazuje také na jeho dopravní a logistický potenciál. Předseda představenstva společnosti PKP CARGO Czesław Warsewicz zdůraznil, že skupina důsledně naplňuje strategii zaměřenou na dosažení pozice vedoucího intermodálního operátora v oblasti států ležících mezi Baltským, Jaderským a Černým mořem. To má velký význam z hlediska budoucnosti PKP CARGO, neboť intermodální doprava, nejen kontejnerová, se vyznačuje vysokým růstem (aktuálně 7–8 %), a to i v době poklesu u jiných druhů nákladů. V současnosti se skupina musí soustředit na další zvyšování kvality služeb pro zákazníky, aby tak posílila růstový trend. Proto bylo rozhodnuto o založení společnosti PKP CARGO TERMINALE, zatímco před skupinou stojí úkol integrovat celou organizaci z pohledu realizace kontejnerové a ostatní dopravy.
Czesław Warsewicz uvedl, že za účelem využití možností, které skýtá dopravní koridor Sever-Jih, je plánováno, že v rámci skupiny PKP CARGO vznikne intermodální divize, která má přinést větší dynamiku dopravních služeb v tomto sektoru. „Intermodální divize umožní realizovat dopravu od dveří ke dveřím. Chceme, aby tyto záležitosti byly řízeny v rámci jednoho subjektu,“ vysvětlil předseda představenstva Warsewicz.
Předseda představenstva společnosti AWT Maciej Walczyk uvedl, že lze říci, že PKP CARGO získává své vedoucí postavení v regionu Trojmoří právě díky činnosti AWT, která patří do skupiny PKP CARGO . Společnost AWT je také vlastníkem slovinského dopravce Primol-Rail, což ji otevřelo možnosti pro expanzi v jižní Evropě. „Intermodální doprava tvoří již více než 30 procent naší činnosti. Z vlečkového dopravce se tak stáváme dopravcem zaměřeným na přepravu na dlouhé vzdálenosti a intermodální přepravy. Tuto strategii chceme rozvíjet, vidíme její potenciál,“ konstatoval Maciej Walczyk. „Jsme schopni propojit dopravu z přístavů u Baltského moře s Jadranem. Tyto přepravy v současnosti efektivně realizuje společnost Primol-Rail, provozujeme také Terminál Paskov, který je spojen s přístavy v Koperu a Terstu,“ doplnil Maciej Walczyk.