logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Areál Arete Park Rokycany I o rozloze přes 22 tisíc metrů čtverečních byl dokončen a poslední...
  • Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic oznámil obsazení pozice HR Manager:...
  • O investicích v České republice s Gabrielou Hrbáčkovou, AFI „Zájem zahraničních investorů roste...
  • Svého miliontého robota uvedla do provozu společnost Amazon. Stalo se tak v jeho fulfillmentovém...

Zákazníci utratili v českých e-shopech za první pololetí 58 miliard korun

19. srpna 2019
Zpravodajství 0
1428
Zákazníci utratili v českých e-shopech za první pololetí 58 miliard korun

Obrat tuzemského odvětví e-commerce v prvním pololetí letošního roku meziročně vzrostl o 13 %. Zákazníci utratili v e-shopech 58 miliard korun, což je o 6,5 miliardy více než za stejné období loňského roku. Významně se letos zvýšily například prodeje elektrokol a chytrých hodinek. Na významu také stále více nabývá cena, spolehlivost a rychlost dopravy zboží k zákazníkovi.

Léto pak hraje do karet prodejcům s paddleboardy, čluny nebo lehátky, s blížícím se školním rokem kulminuje prodej školních potřeb. Nejnovější čísla vycházejí z agregovaných dat nákupního rádce Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

„Léto je obdobím, kdy lidé přirozeně nakupují na internetu méně. Nákupy začínají růst až s příchodem podzimu a vrcholí před Vánoci,” říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. V některých typech sortimentu je však prázdninové a předprázdninové období klíčové. „Léto nahrává například prodejcům s outdoorovým vybavením a vybavením do vody. Od člunů, paddleboardů, lehátek na vodu a brýlí na potápění po stany, spacáky a karimatky. To je zboží, o které je s příchodem léta tradičně největší zájem,” doplňuje Tomáš Braverman. Právě v těchto dnech začíná vrcholit také prodej školních potřeb a dalšího sortimentu, který je s návratem do školních lavic spojený. Někde se jedná dokonce o trojnásobný nárůst oproti vánoční sezoně.

Mezi ostatními kategoriemi v průběhu celého pololetí letos výrazně rostl zájem o elektrokola, meziročně vzrostl až o 80 %. Zvýšila se také nejčastější průměrná cena, za kterou Češi elektrokola kupují. Aktuálně je to už přes 40 tisíc korun.  Dalším fenoménem jsou také chytré hodinky a náramky, takzvané wearables, které vzrostly meziročně o polovinu. Naopak pokles zaznamenaly třeba grafické karty.

V hlavní sezoně bude podle Tomáše Bravermana rozhodující především práce přepravních společností. „I když je cena zboží pro rozhodování zákazníků stále nesmírně důležitá, už není jediným kritériem pro výběr e-shopu. Hned vedle toho rozhoduje cena dopravy a její rychlost. A s blížícím se vrcholem sezony bude tlak na kvalitu, rychlost a cenu dopravy významně sílit,” myslí si Tomáš Braverman.

Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK), k tomu dodává: „Meziroční růst české e-commerce byl v prvním pololetí nepatrně nižší než v předchozích letech a než jsme původně předpokládali. Jedná se samozřejmě o kombinaci několika vlivů včetně velmi teplého počasí v červnu, které on-line prodejům nenahrávalo. Stejně jako v minulosti nás ovšem čeká výrazně silnější druhá polovinu roku. Nadále tak očekáváme, že obraty z prodeje zboží na internetu budou nakonec o 15 procent vyšší než v roce 2018.“ Hlavní sezonou bude pro internetové obchody předvánoční období, na které se již v současné době prodejci intenzivně připravují a během kterého lze podle Jana Vetyšky předpokládat další rekordní objemy prodejů.

Ilustrační foto: Pixabay.com

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required