Řetězec Albert v Nizozemsku zkouší technologickou inovaci, která má zlepšit doručování zboží zákazníkům. Firma začala testovat samořiditelné vozítko, jež dokáže bez cizí pomoci dodat nákup z obchodu přímo až k zákazníkovi. Děje se tak za pomoci mobilní aplikace.
Vozítko umí najít správnou trasu díky speciální virtuální mapě. Senzory zajišťují, že se dokáže vyhnout jakýmkoliv překážkám. Vzhledem k pohybu v oblasti s vysokou koncentrací lidí je jeho rychlost omezená na osm kilometrů za hodinu. To odpovídá pomalejšímu běhu. Novinka, která je vyvíjena ve spolupráci s technologickou společností TeleRetail, dostala jméno Aitonomi.
Testování se odehrává v rámci technologického kampusu v Eindhovenu, kde sídlí přes 185 technologických společností, institucí a start-upů. Podnikatelé, výzkumníci, studenti i ostatní návštěvníci a zaměstnanci si mohou pomocí mobilní aplikace objednat nákup z místního supermarketu Albert Heijn. Pracovníci prodejny pak vybrané produkty umístí do robota, který se vydá za zákazníkem lokalizovaným právě prostřednictvím aplikace. Zákazníci tak mohou nerušeně pracovat či studovat, zatímco oběd, svačina či drobný nákup míří přímo k nim. Když vozítko dorazí k zákazníkovi, ten ho může otevřít také pouze pomocí mobilní aplikace.
Video, jak si Aitonomi vede v praxi, můžete zhlédnout zde.