Informovanost řidičů, rychlý přístup pro jednotlivé složky Integrovaného záchranného systému k nehodě, odstavné plochy pro kamiony nebo přítomnost posypových vozů na nejproblematičtějším úseku dálnice D1. To patří mezi hlavní opatření, která chce ministerstvo dopravy společně s Ředitelstvím silnic a dálnic přijmout na modernizované dálnici D1.
O jednotlivých opatřeních jednal ministr dopravy Vladimír Kremlík s hejtmanem kraje Vysočina Jiřím Běhounkem. „S panem hejtmanem jsme si jednotlivá opatření prošli a koncem září se sejdeme k jejich vyhodnocení. Naším cílem je minimalizovat dopravní komplikace spojené s modernizací nejvytíženější české dálnici, a to jak v letním, tak zimním období,“ říká ministr dopravy Vladimír Kremlík.
„Otevřeli jsme mnohé konkrétní kroky, jako např. vzájemnou komunikace složek IZS, zapojení médií do informování řidičů, fungování aktuálního proměnného dopravního značení, vybudování ploch pro odstavování kamionu, i nestandardní přístupové cesty na dálnici pro hasiče, zdravotnické záchranáře a policii při řešení mimořádných událostí,“ hodnotí jednání hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.
Kraj Vysočina i Ministerstvo dopravy ČR uvedly, že mají společný zájem minimalizovat potíže v dopravě na modernizované dálnici D1. Nyní zahajují práce pracovní skupiny, které konkrétní návrhy opatření předloží na dalším plánovaném setkání v září, kdy bude jasná představa, jak postupovat v následujícím půlroce.
Od 1. listopadu letošního roku budou na exitu 90 dálnice D1 u Humpolce nonstop připraveny dva posypové vozy, které budou moci v případě potřeby okamžitě vyjet a ošetřit vozovku. Ředitelství silnic a dálnic během léta prověří, kde všude mohou vzniknout odstavné plochy pro kamiony. Ministerstvo dopravy zároveň zváží možnost zakázat v zimním období na vytipovaných úsecích D1 jízdu kamionů v levém jízdním pruhu.
Ilustrační foto: MD ČR