logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatizovaná, spolehlivá a efektivní přeprava materiálu v logistických či výrobních provozech...
  • Role provozního ředitele (chief operating officer) ve společnosti Mailstep se nově ujal David...
  • Geosan Development oznamuje povýšení Radoslava Rachače (49) do funkce ředitele a jednatele. Ve...
  • Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné závazné stanovisko EIA na rozšíření D1 na...

GLS testuje v Německu dlouhé kamiony. Uvezou o polovinu více balíků

24. června 2019
Doprava 0
3667
GLS testuje v Německu dlouhé kamiony. Uvezou o polovinu více balíků

Přepravní společnost GLS zvažuje zavedení tzv. gigalinerů na některé svoje dálkové linky. Kamiony s dodatečným přívěsem a délkou 25 metrů uvezou o polovinu více balíků než běžně užívané soupravy se dvěma Jumbo kontejnery. Díky gigalinerům tak sníží emise oxidu uhličitého až o 40 %.

Nadnárodní přepravce balíků GLS testuje gigalinery na německých dálnicích hned z několika důvodů. Patří k nim efektivnější přeprava většího množství zásilek, redukce emisí CO2 a také nižší nároky na počet řidičů. Nadstandardně dlouhým kamionům se říká také megakamiony, silniční vlaky nebo eurokombi. Většinou mají délku 25,25 metru, v rámci Evropy jezdí nejdelší gigalinery ve Finsku.

Méně řidičů i emisí

Logistické společnosti od gigalinerů očekávají zejména zlepšení ekologických aspektů přepravy a řešení nedostatku řidičů. „Klasický kamion se dvěma kontejnery nyní umožňuje přepravit zhruba 95 kubických metrů balíků. Gigaliner oproti tomu uveze až 150 kubických metrů, tedy zhruba o polovinu více,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika. Evropské státy se gigalinerů původně obávaly. Statistiky týkající se jejich provozu ale ukázaly, že tyto dlouhé kamiony na pozemních komunikacích větší nehodovost nezpůsobují. „Do budoucna můžeme očekávat, že se s nimi na evropských dálnicích, kam jsou primárně určeny, budeme setkávat stále častěji,“ říká Pavel Včela.

Nejednotná unijní legislativa

Každá země EU má však pro provoz nadstandardně dlouhých kamionů svá pravidla. Proto aktuální evropská legislativa bohužel neumožňuje provoz gigalinerů v přeshraniční dopravě, kde by však jejich efektivita byla nejvyšší. České ministerstvo dopravy v současné době uděluje gigalinerům zvláštní povolení s tříměsíční platností. Podle nařízení se také musí pohybovat na dálnicích a čtyřproudých silnicích s tím, že za účelem nakládky a vykládky mohou sjet do místa vzdáleného maximálně 10 kilometrů. Zakázané ale mají například přejíždění přes železniční přejezdy. „V případě dopravních problémů na čtyřproudé komunikaci nesmí gigalinery využít alternativní trasy, což je u expresní balíkové logistiky velmi nepříjemné. Řešením by bylo zavedení podobného systému, jako mají v Německu, tzv. Pozitivní sítě, tedy sítě silnic, kde se mohou tyto soupravy pohybovat bez speciálních povolení,“ dodává Pavel Včela.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required