Jedním z hlavních témat tištěných Systémů Logistiky 180 byl full servis. Zaměřili jsme se také na chystané novinky vybraných firem.
Vyvíjíme vlastní informační technologie a zákazníkům poskytujeme podporu v oblasti softwarových řešení. Jde například o webová řešení umožňující efektivnější řízení výroby, on-line náhled do logistických procesů a skladových zásob nebo správu a rezervaci časových oken pro vykládku a nakládku kamionů. Software průběžně inovujeme.
Jan Havlíček, business unit manager – logistika, C.S.CARGO
V poslední době jsme v rámci strategie Interlocking úzce propojili služby leteckých a námořních přeprav a evropské pozemní logistiky, z čehož profitují především importéři nebo exportéři, kteří obchodují se vzdálenými, většinou asijskými trhy. V rámci toho nabízíme i speciální řešení pro segment DIY, který je charakteristický rozmanitostí a vysokou sezonností sortimentu, který má často původ v Asii. V rámci kontraktní logistiky děláme i drobné montážní práce, ale jsme realisté. Nechceme vstupovat do výroby jen kvůli tomu, abychom někomu pomáhali snižovat náklady na pracovní sílu – to nám nedává smysl. Aby mělo logiku, že do některých částí výroby vstoupíme, musí za tím být i logistika. Snažíme se především inovovat logistické systémy. Máme vlastní oddělení výzkumu a vývoje, které například zvažuje, co nám nabízí 3D tisk, analyzuje možnosti alternativních pohonů a pomáhá uvádět do praxe projekty, které souvisí s aktuálními logistickými výzvami, například city logistikou.
Jan Polter, obchodní a marketingový ředitel, DACHSER Czech Republic
V minulých měsících jsme uvedli službu Fix 10 a Fix 13, která zákazníkům umožňuje zvolit si přesnější čas dodání. Zaručujeme jim dodání buď do 10, nebo do 13 hodin kdekoliv v Evropě.
Tomáš Holomoucký, ředitel, DB Schenker
Trendem je sjednocování logistiky větších regionů pod jednoho logistického providera. Několika zákazníkům již takto komplexní logistiku poskytujeme ve více zemích. Jsme připraveni legislativně i provozně takové portfolio zákazníků oslovovat a chceme je rozšířit i na naše další stávající a nové zákazníky. Zde vidíme prostor pro další zefektivňování našich služeb.
Jakub Svatoň, manager of technology, ESA logistika ČR
Tím, že se orientujeme také na logistiku FMCG zákazníků z kategorie dražšího zboží (alkohol a cigarety), musíme neustále náš full servis přizpůsobovat zákonným podmínkám tohoto trhu. V minulosti to byl přechod na novou legislativu ohledně evidence a tracking kolkových známek pro alkohol (pro naše klienty jejich zboží také kolkujeme) a nyní finalizujeme projekt monitoringu definovaných spotřebních balení cigaret podle nové legislativy EU, která vstupuje v platnost 19. května 2019. Jsou to robustní systémová řešení, která přinášejí i procesní změny a jsou specifická pro daný konkrétní segment.
Ingrid Domoráková, logistic manager, ESA logistika Slovensko
Pro naše potenciální zákazníky připravujeme standardizovaný systém základních logistických služeb, který díky unifikovaným procesům bude finančně dostupný, budeme ho tedy moci nabídnout malým a středním firmám a v rámci synergií tak oslovit i tento maloobjemový trh.
František Pazdera, head of warehouse operations, FIEGE CZ
Pro některé z našich klientů nově zpracováváme rozpady jednotlivých dodavatelů, informujeme klienta o tom, kde má zvýšenou nákladovost, aby mohl případně přistoupit k optimalizaci. Pro tento účel vyvíjíme i nové nástroje. Jedním z nich je například modernizovaný model paletového řízení s dohledatelností po jednotlivé články logistického řetězce.
Luboš Štryncl, ředitel, FM Logistic
V rámci letošního roku přineseme řadu novinek, které nás výrazně posunou kupředu. V letošním roce implementujeme například nový systém pro řízení skladových operací. Představíme nový zákaznický portál, který budeme v nejbližších dnech testovat. Uvažujeme o dalším rozšíření našich logistických terminálů.
Jan Kodada, prokurista a ředitel obchodu a marketingu, Gebrüder Weiss
GEFCO nedávno vstoupilo i na trh ojetých vozů. Zatímco dříve jsme zajišťovali inbound, cross dock pro JIT a JIS, outbound spolu s postprodukčními úpravami hotových vozů, to vše doplněno celními a daňovými službami, dnes jsme schopni zajistit také tzv. vehicle remarketing – poté, co firemním vozům skončí užitná doba ve firmě, zajistíme jejich svoz, debranding, opravu drobných oděrek z provozu, vyčištění a kompletní přípravu k sekundárnímu prodeji až po umístění na online prodejní kanály. V oblasti skladování jsme představili první příměstskou skladovací plochu v Praze-Hostivaři. Jsme schopni dodat rychleji auta dealerským společnostem či koncovým firemním klientům a také realizovat jednodušší postprodukční úpravy. Projekt příměstských skladů budeme replikovat také v Bratislavě.
Eva Odstrčilíková, obchodní ředitelka, GEFCO
Jedním z aktuálních projektů, který připravujeme pro jednoho zákazníka, je nové řešení kontroly toku zboží do/ze/uvnitř skladu čistě jen přes RFID technologii. Kromě vyšší kvality sledování se tím ušetří i část pracovníků, kteří dnes zajišťují monitoring pomocí skenerů, což je v době nedostatku pracovních sil určitě přínos.
Karel Drbal, obchodní ředitel, Geis CZ
Nově se hodně zaměřujeme na podporu našich partnerů v oblasti e-commerce. Nejen z pohledu zajištění kvalitních logistických služeb, ale i z pohledu zajištění správy e-shopu.
Jaroslav Baumann, generální ředitel, TPL Czech
Text: Stanislav D. Břeň