Společnost DHL Freight začala používat jeden z prvních vozů Iveco Stralis poháněných zkapalněným zemním plynem (LNG), který je schopen táhnout mega návěs. Během ročního zkušebního provozu bude toto vozidlo jezdit denně mezi logistickým centrem DHL a továrnou BMW na jihu Německa. Díky vyšší kapacitě nákladu a nižší spotřebě paliva jsou mega návěsy pro automobilový průmysl v silniční přepravě obzvláště důležité.
Skupina BMW se tak stala vhodným partnerem pro testování v Německu. Od loňského prodloužení smlouvy s BMW řídí DHL dodavatelský řetězec v dalších sedmi regionech a také veškerou nákladní silniční přepravu mezi 17 zeměmi.
„Kombinace LNG vozidla a mega návěsu je příslibem řešení udržitelného rozvoje pro automobilový průmysl. Jsme schopni plnit požadavky zákazníka na přepravu tím nejlepším způsobem a zároveň významně snižovat emise skleníkových plynů. Zvýšená efektivita při spotřebě paliva a prokazatelná redukce škodlivých emisí při použití přírodního plynu pomáhá dálkové silniční přepravě k větší udržitelnosti,“ konstatuje Uwe Brinks, generální ředitel DHL Freight.
Společnost DHL Freight získala první zkušenosti s LNG vozidly v Belgii. Od léta 2018 jsou čtyři takové vozy součástí udržitelného řešení přepravy pro jednoho z největších světových výrobců a prodejců sportovní obuvi a oblečení. Nyní je poprvé vozidlo poháněné zkapalněným zemním plynem kombinované s mega návěsem, což předtím nebylo možné kvůli konstrukci nádrže. Vnitřní výška nákladu tři metry dělá z tohoto zařízení ideální řešení pro automobilový průmysl, nejen proto, že nabízí větší kapacitu, ale také díky možnosti naložit větší náhradní díly.
Na základě cíle celé skupiny DPDHL snížit všechny s logistikou spojené emise na nulu do roku 2050, společnost DHL Freight zvyšuje investice do alternativních druhů přepravy na krátké i dlouhé vzdálenosti. Vozidla poháněná zkapalněným zemním plynem jsou o 15 % efektivnější ve spotřebě paliva než vozidla na naftu a mají dojezd 1500 kilometrů. To představuje okamžité snížení nákladů. Také produkují o 99 % méně pevných částic a až o 70 % méně emisí dusíku (NOx), než je stanoveno současnými normami Euro VI. Dalším bonusem je výrazně tišší chod LNG motorů, což je výhodou při přepravě po městě nebo při přepravě v nočních hodinách.