Mezinárodní přepravní skupina DPDgroup v loňském roce zvýšila své tržby o 8 % na 7,3 miliardy eur (zhruba 187 miliard korun). Během posledních 10 let tak tržby navýšila dvojnásobně. DPDgroup doručila loni po celém světě rekordních 1,3 miliardy zásilek, tedy meziročně o 7 % více. Stala se tak druhým největším evropským přepravcem podle počtu zásilek. Zaznamenala rovněž rekordních 9 milionů zásilek doručených na Cyber Monday, tedy 26. listopadu 2018.
Loni se skupině povedlo navýšit počet výdejních míst Pickup na více než 42.000 po celé Evropě (40.000 výdejen ve 25 zemích, 2600 boxů v 7 zemích). Pro 95 % Evropanů jsou tak výdejní místa Pickup dostupná do 15 minut jízdy automobilem. Velký benefit celé skupiny představuje rovněž doručování na hodinu přesně.
„DPDgroup jako první nabízí ve své přepravní síti avizování 1hodinového intervalu doručení zásilky, a to už ve 22 evropských zemích včetně České republiky, kde je toto součástí služby Private. Díky tomu můžeme zvýšit komfort doručení pro naše zákazníky nejen v tuzemsku, ale také v mezinárodní přepravě,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.
V segmentaci doručovaných zásilek se v České republice projevuje zejména rostoucí kategorie B2C (od firmy ke spotřebiteli), jejíž podíl na objemu přepravovaných zásilek vzrostl o 4,5 % oproti roku 2017. Objem v B2B zásilkách (mezi firmami) vzrostl meziročně o 3,7 %.
„B2C segment roste v České republice už několik let za sebou. V DPD zaznamenáváme meziroční nárůsty těchto zásilek. Z důvodu neustálého rozvoje oblasti e-commerce očekáváme pokračování tohoto trendu. Zákazníci oceňují naše kvalitní služby, které vyhovují potřebám jejich podnikání,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.