logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V Pacově na Pelhřimovsku byla začátkem června předvedena samostatně fungující nabíjecí stanice,...
  • Konkurence mezi poskytovateli logistických služeb se promítá do pokroku, které nabízejí klientům...
  • Mezinárodní logistická skupina Leschaco sídlící v Brémách oznámila, že od 1. července se funkce...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) přebrala do užívání dalších 25 intermodálních návěsů, čímž...

ROZHOVOR: Bez odvahy inovace nevzniknou

28. srpna 2018
Zpravodajství 0
2223
ROZHOVOR: Bez odvahy inovace nevzniknou

Jako úvodní řečník se na říjnovém fóru LOG-IN představí Daniel Franc ze společnosti Google. Ve své inspirativní přednášce posluchačům nastíní, jak lze vytvořit firemní strukturu vstřícnou k inovacím. V rozhovoru, který můžete chápat jako určitou ochutnávku a zároveň pozvánku na blížící se logistické fórum, jsme se právě na problematiku inovací zaměřili.

Co vlastně znamená „být inovativní“, ať už na úrovni celé organizace, týmu nebo jednotlivce?

Vyvíjet se. Měnit se. Růst. Nebo se zmenšovat. Být jiný než loni. A to znamená samozřejmě změny uvnitř organizace a týmu, které se pak projeví navenek vůči našim zákazníkům. Organizace se musí vyvíjet neustále, protože se vyvíjí svět kolem nich, ale i vnitřní dynamika. Být „inovativní“ pak znamená dokázat vývoj dostat do své DNA: být připraven měnit věci, dokázat neustále sledovat pohyby uvnitř i na trhu, nebát se ostrých změn, ale i neskákat do změn po hlavě.

Jak si v mezinárodním srovnání vedou z hlediska inovací české firmy?

České firmy kombinují jednu pozitivní a jednu spíše negativní vlastnost týkající se inovací. Býváme kreativní a schopni vymyslet něco, co by jinde někoho nenapadlo – ať už proto, že čelíme více omezením, nebo proto, že zkrátka nemáme zkušenosti nebo srovnání a nevyhodnotíme, že dotyčný nápad až tak geniální není. Což je ale někdy pozitivum, bez odvahy inovace nevzniknou. Ale pak nám někdy chybí vůle, energie, sebevědomí, dovednosti či zdroje inovaci dotáhnout do konce.

Lze říci, které obory či odvětví jsou v současnosti více inovativní, a které méně? Jak si v tomto ohledu stojí doprava a logistika?

Já mám záběr omezen především na svět IT, kde jsou na tom vůči inovacím Češi slušně. V Googlu mají čeští programátoři dobrou reputaci, ale i české start-upy či některé nyní už velké firmy dokázaly v různých IT oborech proniknout ve světovém formátu.

Existují nějaké obecnější zásady/doporučení, jak firmy mohou zvýšit svůj „inovační drajv“?

Na úrovni firemní kultury a organizačního systému zabudovat „inovace“ do každého kroku a procesu. Pracovat lépe s daty a zpětnou vazbou, tolerovat a dokonce i umět oslavit nezdar, stavět vše jako z principu dočasné, než nastane další změna, chtít jen zaměstnance, kteří jsou schopni přinést něco nového a třeba jít i ostře proti statutu quo. A pak hromada dílčích věcí, které jsou o zvýšení rychlosti rozhodování a jednání, kde se můžeme hodně poučit třeba i od přírodních ekosystémů nebo některých komunitních projektů.

Nakolik složité je motivovat zaměstnance k tomu, aby byli inovativní?

Nevěřím, že je možné někoho „namotivovat“ k čemukoli, co v něm už není. Ale můžeme se bavit o tom, jak v lidech probudit to, co v nich dříme, podpořit je v tom a dát jim zdroje k tomu, aby byli úspěšní. Takový člověk pak bude pracovat i zadarmo, a to lze brát i doslova, podíváme-li se na některé úspěšné globální dobrovolnické organizace.

Otázky kladl: David Čapek
Foto: archiv Daniela France

Stručný profil Daniela France najdete zde.

Podrobnosti o programu fóra LOG-IN, které se koná ve středu 17. října 2018 v Kongresovém centru ČNB v Praze, naleznete zde.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

M2C Innovis posouvá bezpečnost čerpacích stanic na novou úroveň. S MOL nasazuje technologii Fog Cannon

Představte si situaci: v nočních hodinách se na čerpací stanici vloupá pachatel s úmyslem krást. Sotva však překročí práh pokladní zóny, aktivuje se alarm. V mžiku se spustí zařízení skryté za pokladnou – během několika vteřin je prostor zahalen neprostupnou mlhou. Pachatel ztrácí orientaci, nic nevidí, nemá možnost krást ani poškodit zařízení čerpací stanice. Vystrašený […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required