Téměř rok po vstupu do holdingu Šmídl oznámila východočeská NIKA Logistics otevření nové skladovací haly o kapacitě 12.000 paletových míst v Černé za Bory. Současně s tím avizovalo vedení firmy nákup 12 nových kamionů DAF a Scania.
Společně s pěti novými kamiony v provedení „lowdeck“ si NIKA na přelomu května a června převzala ještě pět dalších vozidel, která naleznou uplatnění zejména pro zákazníky z oboru stavebnictví a automotive. „Jedná se například o dva speciály DAF na podvozku 8×4 se sklápěcí nástavbou nebo plachtové sólo vozidlo určené pro zahraniční expresní přepravy. Zároveň s nákupem nových vozidel vyřazujeme ta nejstarší, abychom provozovali co nejmodernější a nejbezpečnější techniku,” uvedla Martina Šmídlová, jednatelka holdingu Šmídl, do něhož NIKA patří.
Dlouhodobou strategií je podle ní udržet průměrné staří kamionů pro mezinárodní dopravu v obou firmách na dvou letech. V letošním roce pak vedení společnosti plánuje pořídit ještě dvě nové posily: 120 m3 soupravu a vozidlo s hydraulickou rukou.
Nová hala odstartovala provoz
Kromě vozového parku investovala NIKA i do skladů. Nová hala, která je součástí Logistika Parku Pardubice, byla slavnostně otevřena koncem května. Přestože byl plný provoz plánován zhruba od července, je významná část z 10.000 m2 plochy již nasmlouvána a postupně zavážena.
„Jedná se většinou o zákazníky z oblasti automotive a spotřebního zboží, kterým poskytujeme komplexní logistické služby včetně pravidelných návozů materiálu na výrobní linky, odvozu hotových výrobků zpět na náš sklad a jejich následné distribuce,“ uvedl Miroslav Krýsa, manažer obchodu NIKA Logistics, a dodal: „Kromě strategické polohy Černé za Bory pro nás byla důležitá i možnost dalšího navyšování skladovacích kapacit. Pokud se nám podaří úspěšně dotáhnout všechny rozjednané projekty, můžeme halu rozšířit nebo využít volné skladovací prostory v holdingovém logistickém centru ve Vysokém Mýtě.“
Investice do lidí
Stranou po akvizici NIKY nezůstali ani zaměstnanci. Holding Šmídl reagoval na situaci na trhu práce a zvyšoval mzdy na většině pozic průběžně. Nejvíce si polepšili řidiči. „U NIKY jsme přecházeli na holdingový systém odměňování v závislosti na odvedené práci, takže většina řidičů si polepšila opravdu výrazně. Přestože si u nás řidiči vydělají kolem 45.000 čistého, stále jich nemáme dostatek. Na trhu práce zkrátka tito lidé chybí,“ uzavírá Martina Šmídlová.