logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Česká investiční skupina RC Europe v červnu otevřela logistické centrum RC Zone Samobor, které...
  • Ve Střelicích u Brna musel podnik řešit situaci, kdy nebylo možné realizovat přeložku...
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...

ROZHOVOR: AEO zásadně zjednodušuje celní procedury

7. května 2018
Zpravodajství 0
2278
ROZHOVOR: AEO zásadně zjednodušuje celní procedury

Pro mnoho společností představuje celní řízení velký oříšek. Je to i z toho důvodu, že se celní předpisy poměrně často mění a celá oblast se týká nejen české legislativy. „Vzhledem k náročnosti pochopení celní problematiky, legislativy a potřebě zajištění správnosti příslušných dokladů se vyplatí mít svého celního zástupce,“ říká Milan Kácl, customs manager společnosti DHL Global Forwarding (CZ).

Na jaké nedávné novinky nebo chystané úpravy v oblasti cel byste upozornil?

Zejména bych upozornil provozovatele dočasných a celních skladů na blížící se povinnost zajišťovat celní dluh na uskladňované zboží. Dále bych připomněl všem nakupujícím přes internet, že Evropská unie chystá zrušení osvobození od DPH pro zásilky do hodnoty 22 eur. Od roku 2021 by i takové zboží bylo zatíženo platbou DPH. Otázkou zůstává, zda se na hodnotě zboží projeví i vícenáklady spojené s doručením právě takové zásilky.

V čem vidíte pro firmy výhody využití služeb celního zástupce?

Vzhledem k náročnosti pochopení celní problematiky, její legislativy a potřebě zajištění správnosti vyplňování příslušných dokladů se určitě vyplatí využít služeb celního zástupce. Takový zástupce by měl v návaznosti na poskytované služby klienta umět navrhnout komplexní řešení celních služeb s ohledem na optimalizaci nákladů. V současnosti je, zejména mezi většími společnostmi, populární slovíčko Compliance, tedy jednání společnosti, zaměstnanců a managementu firem v souladu s právními předpisy a vnitropodnikovými směrnicemi. Celní zástupce pak může pomoci nastavit společnosti i tyto procesy z pohledu celní problematiky.

Nakolik je na trhu rozšířena skutečnost, že celní zástupce je zároveň držitelem různých stupňů povolení AEO?

Tohle samozřejmě není pravidlo. Je však v zájmu celního zástupce, aby se stal držitelem certifikátu AEO. Takový subjekt vystupuje jako prověřený partner pro celní správu, a díky tomu může čerpat i některé výhody s tímto spojené – například povolování určitých typů zjednodušených postupů, menší četnost kontrol ze strany celní správy, úlevy při zajišťování celního dluhu.

Čím AEO přispívá ke zjednodušení celních procedur?

Vzhledem k tomu, že jsme držitelé osvědčení AEOF, umožnilo nám to získat povolení používat zjednodušené postupy v rámci Centralizovaného celního řízení. To znamená, že můžeme z jednoho místa proclívat zásilky ve skladech, které jsou umístěny různě po České republice, na takzvaných schválených místech. Dále v rámci finanční analýzy naší společnosti provedené celní správou a jejího výsledku nebudeme muset v blízké budoucnosti využívat služeb ručitele pro zajištění celního dluhu pro některé celní operace.

Prakticky veškerá komunikace s celními úřady je elektronická. Sledujete nějaké další novinky a postupy ve snaze zkvalitnit a usnadnit práci s úřady?

Elektronická komunikace nám umožňuje zrychlit a zjednodušit procesy spojené s celním odbavením zásilek. Samozřejmě jsou na to navázána různá povolení ze strany celní správy. A to je momentálně asi největší výhoda, která nám umožňuje zkvalitnit a usnadnit práci i vůči našim klientům, a to právě díky elektronické komunikaci s celní správou.

Text: Stanislav D. Břeň
Foto: DHL Global Forwarding

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required