Největší tuzemský internetový prodejce přichází s další inovací na poli doručování zboží. Díky nové službě Alza HomeBox už zákazníci nebudou muset zásilku vyzvedávat osobně nebo čekat na kurýra. Ten jim naopak balíček přiveze až k domu a uloží do speciální schránky, kde bude zboží v bezpečí čekat na svého příjemce.
Pokud si chtěl zákazník objednat zboží až domů, musel dosud myslet na to, aby byl při doručení přítomen a mohl si zásilku převzít. Alza.cz nyní v pilotním provozu přináší službu Alza HomeBox, která tuto nutnost zcela eliminuje, a zákazník si sám určí, kdy balík vyzvedne.
Schránka s číselným zámkem
„Asi každý se už setkal s tím, že měl přepravce zpoždění, neuvedl přesný čas doručení nebo zavážel jen v hodiny, které se překrývaly s pracovní dobou. Občas si tak lidé kvůli tomu raději brali volno či odbíhali ze zaměstnání. V Alze jsme od začátku chtěli tyto nešvary odstranit, proto jsme také zavedli vlastní dopravu AlzaExpres. Nyní ale chceme jít ještě dál a úplně zákazníka od termínů doručení osvobodit,“ vysvětluje šéf logistiky Alza.cz Jan Klička a dodává: „Alza HomeBox bude mít zároveň všechny výhody služeb našeho e-shopu včetně dodání zboží sedm dní v týdnu nebo ještě v den objednávky.“
Alza HomeBox je pevná schránka s pětimístným číselným zámkem, kterou zájemce umístí kdekoliv na svůj pozemek. Pilotní verze má rozměry 40 × 40 × 60 cm a hravě se tak do ní vejde například i notebook či tiskárna. Otevřít ji přitom bude moci pouze její majitel a kurýr AlzaExpresu, jenž polohu a bezpečnostní kód získá až při doručování objednávky. Zákazník si navíc může kód libovolně měnit a firma do budoucna počítá i s nahrazením číselného zámku za chytrý elektronický.
Pokračování se strategickým partnerem
V pilotním provozu bude zapůjčení schránky, její instalace i provoz včetně dopravy zcela zdarma. Tuto možnost exkluzivně dostanou nejprve zákazníci s ročním členstvím v AlzaPremium s bydlištěm v hlavním městě a okolí. Postupně pak i další členové programu v dosahu AlzaExpresu (Bratislava, Ostrava). Prvních 100 uživatelů boxu navíc dostane ke své zásilce dárek.
Po ukončení a vyhodnocení pilotu chce Alza novinku nabídnout i ostatním zákazníkům za poplatek, který bude v řádu desítek až stovek korun měsíčně. Pro takové rozšíření služby nyní firma hledá mezi externími dopravci vhodného strategického partnera.