logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V areálu Ostrava Airport Multimodal Parku v Mošnově proběhlo ve čtvrtek 15. května slavnostní...
  • Požadavky a nároky na požární bezpečnost ve skladech, která do značné míry závisí na charakteru...
  • Ve spolupráci s Nippon Express Holdings nabízí nově  společnost cargo-partner přepravní řešení z...
  • Distribuční centrum Kionu v Kahl am Main v zemském okrese Aschaffenburg zvýšilo rychlost a...

ROZHOVOR: Dopravní situace ve městech nahrává city logistice

7. února 2018
Zpravodajství 0
2148
ROZHOVOR: Dopravní situace ve městech nahrává city logistice

V letošním roce plánujeme rozsáhlé investice do dalšího rozvoje logistiky a služeb spojených s doručením zboží a také do projektu evropské expanze, říká v rozhovoru Jan Klička, ředitel logistiky Alza.cz. Mluvili jsme s ním i o tom, jak se firmě povedl rok 2017 včetně hektického předvánočního období, nebo o perspektivě používání elektrododávek při rozvozu zásilek.

Můžete shrnout, jaký byl rok 2017 pro Alzu z pohledu logistiky?

Rok 2017 byl doslova expanzivní. Firma vloni v rámci evropské expanze otevřela první prodejnu v Rakousku, showroom v Maďarsku a pronajala si nový sklad P3 Prague D8 ve Zdibech, začátkem nového roku jsme otevřeli Prodejnu budoucnosti (nová samoobslužná prodejna na pražské Floře – pozn. red.). Zahálet nebudeme ani letos.

Jak hodnotíte loňské předvánoční období? Kolik zásilek a v jaké hodnotě Alza vyexpedovala? Máte zpětnou vazbu od zákazníků, zda byli spokojeni s rychlostí vyřizování objednávek a jejich doručováním?

Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionu unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30 % z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení.

Uplynulé Vánoce jsme zvládli dobře. Ke zpoždění zásilek letos docházelo jen občas, a to v menší míře než předloni, protože se nám podařilo naše zákazníky odklonit do naší pobočkové sítě a AlzaBoxů.

Občas se samozřejmě setkáváme s dílčími stížnostmi, ale tyto záležitosti patří k denní rutině, obzvlášť v centru měst. Každopádně stížností například na špatné parkování je v sezoně minimum, lidé jsou vůči řidičům tolerantní, chápou, že když si něco nechávají přivézt, musí se někde na chvilku zastavit. Nicméně řešíme i distribuční překladiště, ta budeme vídat v našem regionu stále častěji, protože dopravní situace ve městech, kam nelze zajet velkými nákladními vozidly, nahrávají city logistice v plném rozsahu. Nebavíme se už pouze o obyčejných dodávkách s řidičem, ale krátké dojezdové vzdálenosti ve městech nahrávají elektrododávkám, kde stejně jako naše společnost i spousta dalších konvenčních dopravců testuje jejich zapojení do běžného rozvozu zakázek.

Jen pro představu: přes běžný týden v roce 2017 jsme se pohybovali okolo 30 až 40.000 zakázek denně, v sezoně na Vánoce expedujeme i 100.000 objednávek denně.

Jakým způsobem řešíte logistiku v zahraničních zemích, kde kromě ČR a Slovenska také působíte, tedy především v Maďarsku?

Logistika v Alze je řízena centrálně, tudíž i Slovensko, Maďarsko a další země jsou řízeny z naší centrály. To znamená, že všechny základní principy fungování jsou napříč celou sítí stejné, protože i mezi sklady fungují jisté synergie po stránce řízení a hmotných toků.

Jak jste nedávno prezentovali, Alza se hodlá zaměřit i na další okolní trhy, např. Německo a Rakousko… Máte už konkrétní představy, jak v těchto zemích budete mít zajištěnou logistiku?

Hlavní tématem pro interní část logistiky jsou určitě Zdiby, kde budujeme nový sklad – jeho kompletní zprovoznění. Z hlediska služeb pro naše zákazníky budeme zvyšovat komfort doručení a rozšiřovat služby dále v Evropě.

Čeká nás zapojení dalších partnerů v oblasti doručení na adresu nebo odběrných míst, abychom poskytli našim stávajícím a novým zákazníkům maximální možný servis v místě a čase.

Jaké cíle či plány máte v oblasti logistiky pro letošní rok?

Hned na začátku roku jsme spustili pilotní provoz své první Prodejny budoucnosti a i v tomto roce plánuje rozsáhlé investice do dalšího rozvoje logistiky a služeb spojených s doručením zboží a do projektu evropské expanze. Nemalé budou i investice do dalšího rozvoje interních systémů, jež jsou digitální páteří Alzy. S tím souvisí i masivní nábor zaměstnanců.

Zájem o nakupování přes internet stoupá. Alza.cz roste meziročně zhruba o 20 %. Stejně tak se zvedá zájem o doručování zásilek až domů, roste zájem i o naši síť poboček a AlzaBoxů a rozhodně i o AlzaExpres, kde si zákazník vybere dopředu čas doručení na požadovanou adresu.

Otázky kladl: David Čapek
Foto: Alza.cz

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required