Podle předběžných výsledků dosáhla Alza.cz v loňském roce 2017 obratu ve výši téměř 21 miliardy korun. Meziroční nárůst činil 20,7 %. V České republice činil nárůst 17,9 %, na Slovensku 19,5 %, v rámci EU pak 80 %. Jednoznačně největším zahraničním trhem se pro Alzu stalo Maďarsko – podíl tvoří zhruba 40 % v celé EU.
Alza za loňský rok zvedla pomyslnou laťku opět o kousek výš. Denní obrat v rámci předvánoční akce Black Friday poprvé v historii firmy překročil 200 milionů korun. I ostatní čísla rostla.
„Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionu unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30 % z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz, a dodal: „Nejčastěji bývá zboží vyzvednuto osobně – buď přímo v kamenných pobočkách (celkem 49 prodejen) nebo v AlzaBoxech (78 napříč všemi zeměmi), využívá toho téměř 73 % zákazníků.“
Vloni také lidé mnohem více nakupovali prostřednictvím mobilní aplikace Alza. Návštěvnost jen v prosinci vzrostla o více než 200 %. Meziročně z pohledu obratu aplikace rostly na operačním systému iOS o 122 %, na Androidu o 176 %.
Prodejní síť rozšířila skladovou zásobu o tisíce nových položek. Nejúspěšnějším segmentem se opět staly mobilní telefony, jejichž prodej vzrostl o 17,4 %, přičemž více než 50 % přístrojů bylo prodáno přímo ze skladů jednotlivých poboček. I dalších šest segmentů překročilo obrat jedné miliardy: notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy. Největší rozvoj přitom zaznamenaly sekce sportu, trendů a hobby, které rostou v řádech stovek procent.
Firmě se dařilo i v B2B oblasti – i v prodeji firmám, od malých podnikatelů až po velké mezinárodní firmy působící v ČR/SR. Meziroční nárůst činí 29 %, přičemž tito zákazníci nejvíce nakupují tradiční IT zboží (notebooky, mobilní telefony, komponenty, příslušenství apod.). Při splnění podmínek obratu jsou firmy zařazeny do B2B programu. Zde získají osobního obchodníka, který s nimi řeší nejen běžné záležitosti, ale i individuální poptávky a výběrová řízení. Po úspěchu programu v ČR a SR plánuje Alza zavést tyto služby i v Maďarsku.
Silný nápor zvládlo i oddělení zákaznické péče. Za rok 2017 odbavilo přes 1,2 milionů zákaznických požadavků: 600.000 hovorů a téměř 600.000 písemných žádostí.
Firma vloni rozvířila vody kolem elektromobility a bitcoinů. V rámci evropské expanze otevřela první prodejnu v Rakousku, showroom v Maďarsku a pronajala si nový sklad P3 Prague D8 ve Zdibech. V Praze vytvořila unikátní expozici Smart Home a profesionální foto-video studio pro zájemce zdarma.