logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatizované skladové a vychystávací systémy (Automated Storage and Retrieval Systems neboli...
  • Začátkem května společnost DHL Supply Chan převzala elektrický tahač MAN eTGX a stala se tak...
  • V automobilce Tatra Trucks pokračují v optimalizaci výrobních procesů prostřednictvím...
  • Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že...

Předvánoční logistika znamená zátěžový test pro celé odvětví

1. prosince 2017
Zpravodajství 0
2039
Předvánoční logistika znamená zátěžový test pro celé odvětví

Přípravy na vánoční svátky startují na trhu s moderními skladovými prostory již na přelomu srpna a září, kdy do tuzemských skladů začíná proudit první zboží určené pro vánoční trh. Zátěžový test přichází v listopadu v podobě Dnů dopravy zdarma (13. až 15. listopadu), Black Friday (24. listopadu) a Cyber Monday (27. listopadu). Sezóna pro maloobchodní společnosti a jejich logisty vrcholí ve dvou týdnech před Štědrým dnem (letos od 11. – 22. prosince).

Retailové a logistické firmy si pro poslední měsíce v roce ve svých skladových areálech snaží zajistit dodatečné skladové prostory, objednávají manipulační techniku navíc a najímají sezónní pracovníky, aby byli schopni vykrýt nárůst obratu svého zboží o stovky procent.

„Řada logistických a maloobchodních společností má striktně stanovené období v roce, kdy se může přestěhovat do jiných skladových prostor. Většinou se vlastní stěhování řeší v průběhu léta, kdy je již uzavřená první polovina roku a přípravy na Vánoce ještě nezačaly,“ říká Marek Sýkora, konzultant industriálních nemovitostí 108 AGENCY.

Jeho slova potvrzuje Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker pro Českou republiku: „Hlavní logistická sezóna pro zboží určené pro vánoční trh nám začíná v září, kdy se postupně zvyšuje počet objednávek i objem přeprav – a to nejdříve v námořní přepravě, většina zboží se totiž do Evropy přepravuje z jihovýchodní Asie. Následně rostou objemy také v železniční, kamionové a letecké přepravě. Jakmile se zboží dostane do Evropy, následuje distribuce do jednotlivých států a posléze vnitrostátní přeprava do distribučních center nebo přímo do obchodní sítě.“

Retailové a logistické firmy si pro poslední měsíce v roce ve skladových areálech snaží zajistit dodatečné skladové prostory, objednávají manipulační techniku navíc a najímají sezónní pracovníky, aby byli schopni vykrýt nárůst obratu svého zboží o stovky procent.

Vedle maloobchodních společností s tradiční sítí kamenných prodejen se v České republice výborně rozvíjí také sektor e-commerce. Podle údajů Asociace pro rozvoj elektronické komerce (APEK) se ČR s 10% podílem e-commerce na celkovém maloobchodním trhu umístila na pátém místě evropského žebříčku nejrozvinutějších e-commerce trhů. APEK pro letošní rok očekává tržby v hodnotě zhruba 115 miliard korun, což je přibližně 15% nárůst oproti loňskému roku.

„České e-shopy jsou významnými aktéry na předvánočním logistickém trhu a jejich speciální listopadové prodejní akce, ke kterým patří Dny dopravy zdarma, Black Friday či Cyber Monday, jsou takovým stress testem celého odvětví – IT řešení, dostatečných zásob zboží, dodatečných prostor pro balení a efektivitu distribuce. Z našich zkušeností si maloobchodní firmy krátkodobě před Vánoci ve skladových areálech pronajmou dle kapacitních možností parku až 2000 m2 navíc, aby měly kde zabalit a nachystat zboží pro rozvoz. Personálně posilují i navázané logistické společnosti, které si po zkušenostech z loňských let často stanovují stropy na objem dopravy (max. nad 20 % stávajícího kontraktu), aby dokázaly splnit dodací lhůty a vše doručily včas,“ dodává Marek Sýkora, konzultant industriálních nemovitostí 108 AGENCY.

Jakub Holec, managing director 108 AGENCY, uzavírá: „Nadále roste také popularita nakupování potravin na internetu. Tento trend bude v čase předvánočního shonu zdůrazněn.  Tzv. fresh logistika je velmi náročná a její rozšiřování v ČR je známkou vyspělosti našeho trhu. Například v USA se jí věnuje Amazon a jen ve vybraných velkých městech.“ Novinkou na českém trhu je letos také participace společností z tohoto odvětví na akcích Black Friday.

Ilustrační foto: Pixabay.com

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required