logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost Element Logic, poskytovatel automatizovaných řešení AutoStore, oznámila akvizici...
  • Realitněporadenská firma Cushman & Wakefield zveřejnila zprávu analyzující ekonomické a...
  • Veletrh transport logistic 2025 se blíží, na mnichovském výstavišti se bude konat první červnový...
  • K poslednímu dubnovému dni bylo v České republice provozováno přes 42 700 osobních bateriových...

GEFCO na Hedvábné stezce: První ucelený vlak z Číny do Francie za necelé tři týdny

28. listopadu 2017
Doprava 0
1746
GEFCO na Hedvábné stezce: První ucelený vlak z Číny do Francie za necelé tři týdny

Skupina GEFCO přivítala první kompletní kontejnerový vlak, který přijel z Číny do Francie poté, co urazil cestu dlouhou 11.000 kilometrů. Vlak přepravuje kontejnery o délce 12,2 metru (40 stop) z čínského města Wuhan do Dourges v severní Francii pro klienta PSA za dobu kratší než tři týdny.

Ucelený vlak, naplněný kompletně zbožím pro společnost PSA, opustil čínské město Wuhan 3. listopadu 2017. Přepravoval kontejnery přes Kazachstán, Rusko a Bělorusko. Služby pro oblast s rozchodem 1520 mm mezi městy Dostyk (Kazachstán) a Brest (Bělorusko) poskytla partnerská společnost United Transport and Logistics Company (UTLC).

Vlak dál pokračoval v cestě přes Polsko a Německo až do terminálu ve francouzském Dourges, kam dorazil 22. listopadu 2017. Po proclení byla zásilka distribuována přímo do továrny společnosti Française de Mécanique, dceřiné společnosti skupiny PSA, v Douvrin na severu Francie.

Po cestě přes sedm zemí, podél obchodní trasy označované jako Hedvábná stezka, s průměrnou ujetou vzdáleností okolo 600 km za den vlak naložený kontejnery o délce 12,2 metru dorazil do cílového místa za méně než tři týdny. Projekt řídila a koordinovala skupina GEFCO ve spolupráci se svými partnery z oblasti železniční přepravy působícími v jednotlivých zemích, společně s týmy společnosti GEFCO Forwarding se sídlem v Šanghaji, Moskvě a Paříži.

Tento první kompletní kontejnerový ucelený vlak je součástí iniciativy One-Belt-One-Road představené čínskou vládou, ta je snahou o větší využití trasy Hedvábné stezky spojující Čínu s Evropou.

Propojení s Francií vytvořené touto pilotní přepravou představuje významnou změnu pozice Francie na nové Hedvábné stezce. V minulosti totiž většina tras nové Hedvábné stezky končila v Německu a Polsku.

Skupina GEFCO se zaměřuje na novou Hedvábnou stezku

Zatímco Čína masivně investuje do rozvoje a propagace železniční přepravy mezi Asií a Evropou, skupina GEFCO pokračuje v rozvoji svých služeb železniční přepravy, aby byla schopna uspokojovat rostoucí nároky svých zákazníků na flexibilní řešení v dané oblasti.

Železniční nákladní přeprava je vedle letecké a námořní přepravy neopomenutelnou částí logistických toků. Hlavní konkurenční výhodou jsou nízké náklady ve srovnání s leteckou přepravou, rychlost porovnáváme-li ji s námořní dopravou a v neposlední řadě je výhodou též ekologický provoz. Využívána je  především u transportu zboží, kde je rozhodujícím faktorem rychlost přepravy, například dílů pro automobilový průmysl, elektronických produktů přepravovaných z Číny do Evropy. V opačném směru se jedná o transfery spotřebního zboží, služby chladírenské přepravy a přepravu pro čínský trh s náhradními díly. Transitní čas je v porovnání s námořní přepravou poloviční. V porovnání s leteckou přepravou je železnice mnohem levnější a způsobuje mnohem menší znečištění životního prostředí.

Skupina GEFCO měsíčně realizuje železniční přepravu zboží o průměrném objemu 300 TEU v obou směrech.

„Skupina GEFCO disponující zkušenostmi nabytými za 65 let svého působení v oblasti logistiky realizuje železniční přepravu dodávek z Asie do Evropy již více než 4 roky. Skupina podporuje růst objemu obchodů mezi těmito dvěma kontinenty kontejnerovou přepravou zásilek po železnici a neustále hledá nová cenově efektivní, flexibilní, spolehlivá a bezpečná řešení pro splnění požadavků zákazníků i podporu jejich obchodního rozvoje,“ řekl Anthony Gunn, výkonný viceprezident společnosti GEFCO Freight Forwarding.

GEFCO působí v Číně od roku 1995, zaměstnává více než 2000 pracovníků, provozuje 10 kanceláří a spolupracuje s partnery, přičemž pokrývá téměř celé území Číny. Skupina rovněž působí ve Vietnamu, Thajsku a Jižní Koreji.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required