Na trhu se objevily před více než půlstoletím. Svého času dosáhly celosvětové popularity a měli jsme je doma prakticky všichni, i když leckdy dost „šuměly“ a „muchlaly se“. A ač se po nástupu CD nosičů zdálo, že navždy skončí v propadlišti dějin, nyní se vracejí na scénu podobně jako nedávno vinylové gramodesky. Ano, řeč je o magnetofonových kazetách, které zažívají renesanci a zaznamenávají v poslední době výrazné nárůsty prodejů zejména v USA.
Z hlediska logistiky jsou na tom zajímavé v zásadě dva aspekty. Za prvé se do distribučních řetězců znovu dostává produkt, u něhož by to ještě před pár lety asi málokdo čekal. Za druhé může být v obecnějším smyslu tento překvapivý comeback popudem k zamyšlení. A sice zda je vždy nezbytně nutné opouštět osvědčené věci či postupy kvůli zcela novým. Jistě že audiokazety nyní nevytlačí „empétrojky“ a další technické vymoženosti, ale své místo na trhu zřejmě i nadále mít budou. Analogicky tak může být legitimní otázkou, zda je například za každých okolností přínosem zavádět ve firmě novinky a nutit je pracovníkům namísto již vyzkoušeného.
Názory, komentáře či připomínky uvítáme na facebookovém profilu SL.
Text: David Čapek
Ilustrační foto: Pixabay.com