Po přibližně třech kvartálech provozu zaznamenali v chebském logistickém centru společnosti Tchibo miliontou zakázku, která směřovala k zákazníkovi. Ve středu 6. září 2017 byl slavnostně zahájen provoz v druhé části haly. V lokalitě se uvažuje ještě o třetí etapě, ale její realizace není v tuto chvíli jistá.
Na začátku září se slavnostně otevřela druhá hala společnosti Tchibo v průmyslové zóně v Chebu. Otevřením vznikla druhá největší logistická budova v České republice (po Amazonu v Dobrovízi) a zároveň největší distribuční centrum Tchiba ve střední a východní Evropě. Pronajímatelné plocha vzrostla z 39.000 na 73.000 metrů čtverečních. Provoz pro Tchibo zajišťuje logistický provider Geis. Průměrní denní počet zásilek nyní je 25 000, ale centrum dokáže vyexpedovat až 60.000 balíčků denně. Zboží do centra nyní zaváží asi 20 kamionů denně, expedováno je v přibližně 60 menších vozech.
Maximální kapacita skladu činí 30.500 paletových míst, v současnosti sklad nakládá s přibližně 8500 artikly. Z distribučního centra v Chebu se obsluhuje český, slovenský, polský, maďarský, rakouský, švýcarský a jihoněmecký trh.
Investice ve výši 1,6 miliardy korun patří mezi nejvyšší v regionu. Tchibo, resp. společnost Geis, která provozuje logistiku, zde zaměstnává téměř 350 lidí. Jejich počet by se měl ještě navýšit. Zaměstnance zajišťuje hned několik agentur práce a z určité části se jedná o zaměstnance ze zahraničí. Zaměstnanci realizují především vykládku, zaskladnění, vychystávání, konsolidaci zásilky a expedici. Manipulaci v rámci skladu zajišťují dopravníkové dráhy a automatická třídička sortování balíků do aut. Identifikace v rámci skladu je řešena pomocí čárových kódů, sklad řídí WMS.
V hale (již první realizovaná část) probíhá příjem zboží většinou formu homogenních palet. Z příjmu jsou palety přepraveny pomocí válečkové dráhy (značka Aberle) do části haly, kde probíhá skladování do výšky. V současnosti je realizuje 11 systémových vozíků značky Jungheinrich. Layout této části je řešen formou úzkých uliček, kde se pohybují indukčně naváděné VNA vozíky, a „širších“ uliček, ve kterých probíhá vychystávání. Toto zipové uspořádání umožňuje provádět zaskladnění i vychystání zboží v jedné části skladu. K vychystávání jsou zde používány manuální vychystávací vozíky od firmy Wanzl. Všechny jsou opatřeny pevným displejem, picker používá čtečku nataženou na prst. Po vychystání zboží do plastových boxů opatřených čárovým kódem (každý box – jedna zásilka), předává tyto boxy na válečkovou dráhu, která vychystané zboží přesouvá do konsolidační části.
Zde je do zásilky doplněné zboží z jiných částí skladu. I zde se používají manuálně vedené vozíky s více policemi. Po naplnění (norma je 350 produktů za hodinu) je přesouvá do zóny, kde dochází k balení do zákaznického balení (potištěno grafikou společnosti Tchibo) a opatření štítky. Následně zboží putuje opět po válečkové dráze k expedici.
Zde již automatické sortovací zařízení od firmy SICK směřuje balení na jednotlivé rampy. Výsuvné dopravníky přivezou konkrétní balík přímo do auta. Zde jej pracovníci expedice skládají od podlahy po strop.
Původní hala disponuje také mezaninem, kde se soustřeďuje vrácené zboží ze současného skladu v Brémách. Po jeho kontrole si jej zákazníci mohou opět objednat. Z této části zboží směřuje ke konsolidačnímu pracovišti opět pomocí válečkové dráhy, po níž se pohybují plastové boxy určené pro interní manipulaci.
Text i foto: Stanislav D. Břeň