logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatizované skladové a vychystávací systémy (Automated Storage and Retrieval Systems neboli...
  • Začátkem května společnost DHL Supply Chan převzala elektrický tahač MAN eTGX a stala se tak...
  • V automobilce Tatra Trucks pokračují v optimalizaci výrobních procesů prostřednictvím...
  • Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že...

Karuselové zakladače podstatně zefektivnily skladové procesy

15. srpna 2017
Názory a analýzy 0
5312
Karuselové zakladače podstatně zefektivnily skladové procesy

Výrazné úspory prostoru, který dříve zabíraly klasické konzolové regály, bylo ve skladu firmy STROS – Sedlčanské strojírny dosaženo použitím dvou vertikálních karuselových zakladačů PRK 350. Díky nim se podstatně zjednodušil, a hlavně zrychlil proces zaskladňování a vyskladňování.

Společnost STROS – Sedlčanské strojírny je příkladem firmy, která investuje do technologií a zařízení a ví, že se vložené investice vyplatí. Pořízení zakladačů od společnosti Jungheinrich (ČR) se ukázalo jako dobrý tah.

Ergonomické vyskladňování a zaskladňování

Firma si nejprve ověřila funkcionality na prvním stroji a po prokázání efektivity objednala další. Dnes již ve firmě slouží oba. Zrychlují nejen zaskladňování a vyskladňování, ale i proces inventur. Systém lze i zabezpečit, firma tedy může mít naprostý přehled o tom, kdo s ním pracuje. Výhodné je také to, že vydávání nebo vkládání zboží probíhá v jedné výšce, čili jedná se o ergonomicky přívětivé pracoviště. Výtahový zakladač totiž pracuje na principu „zboží k člověku“: požadované díly se automaticky přepravují k ergonomicky koncipovanému obslužnému otvoru. A navíc: díky zakladačům je pro danou činnost ve firmě potřeba méně zaměstnanců, a tak firma v tomto směru šetří personální náklady, které by jinak musela vynaložit. Kdyby totiž nepořídila zakladače, musela by přijmout nové zaměstnance. Úspora už z tohoto pohledu je tedy zřejmá.

Na místě původních regálů rozšířena výroba

První zakladač byl pořízen v roce 2016, druhý je v provozu od začátku roku 2017. Hlavní důvod k jejich pořízení byl zřejmý: „Zvyšují se nám tržby. V roce 2012 jsme je měli přes 200 milionů a v roce 2016 přes 600 milionů, měli jsme tedy nedostatek místa. Díky zakladačům jsme nemuseli stavět nové haly, ušetřily nám tak místo, které jsme využili pro rozšíření výroby,“ říká Milan Škorpa, ekonomický ředitel firmy STROS – Sedlčanské strojírny. I po rozšíření výroby si tedy firma stále vystačí se stejným místem. To vše zvyšuje její konkurenceschopnost. „Při využití konzolových regálů by zaměstnanci ztráceli čas hledáním zboží v regálech, museli by se dostávat i do výšek, což také znamená ztrátové časy, které v celkovém součtu nejsou malé. Navíc by u klasických regálů musela být výška jednotlivých regálových řad vyšší, aby měl zaměstnanec prostor pro vytažení zboží, což zase znamená neproduktivně využité místo. To vše jsme nechtěli, proto jsme se rozhodli pro investici do zakladačů a praxe potvrzuje, že toto rozhodnutí bylo správné,“ kvituje Milan Škorpa. Zakladače stojí na poměrně malé ploše a efektivně produkty zaskladňují až ke stropu haly.

Díky čárovým kódům se položky automaticky odečítají

Jak Milan Škorpa uvádí, výrazným impulzem k pořízení zakladače byla návštěva veletrhu ve Stuttgartu, kde stroj v expozici Jungheinrichu poprvé viděl. „Cest ke zvýšení efektivity je hodně, což bylo vidět i na stuttgartském veletrhu, takže je vše nutné detailně zvážit. Je vždy potřeba vybrat řešení pro konkrétní potřeby, což jsme v našem případě udělali,“ konstatuje Milan Škorpa. Doplňuje, že firma navíc s implementací zakladačů začala využívat i čárové kódy. To má výhodu v tom, že nejenže díky kódu systém produkt k výdejnímu místu přivolá, ale navíc si ho současně v rámci skladového hospodářství odečte, firma tak má permanentně aktuální přehled o všech uskladněných položkách a jejich počtu.

Na produkty uskladněné v zakladačích se nepráší, což je při druhu uskladněných položek podstatné. Navíc byla ve skladu vybudována speciální bezprašná podlaha. V hale po rekonstrukci vznikly i kancelářské prostory. „Obchodujeme hodně s firmami v Kanadě, Americe, Rusku, Turecku či Anglii a když k nám přijede zákazník, není možné, aby viděl technologie, které neodpovídají aktuálním trendům,“ hodnotí Milan Škorpa.

Rozhodla cena a dlouhodobé pozitivní zkušenosti

Firma neustále rozšiřuje svou výrobu. Není tedy vyloučeno, že v budoucnu bude počet zakladačů zvyšovat. „Dodavatelů podobných systémů je více, my jsme se rozhodli pro značku Jungheinrich z důvodu ceny a perfektní dlouhodobé spolupráce v oblasti manipulační techniky. Veškeré nové vozíky jsou také značky Jungheinrich. Když se nám někdo osvědčí, a navíc dá velmi přijatelnou cenu, jako se stalo, nemáme důvod dodavatele měnit. Další výhodou je, že v případě potřeby například servisu voláte na jedno místo,“ doplňuje Milan Škorpa. Oba zakladače jsou nyní ve skladu výdejními otvory naproti sobě, vyskladňuje se na stůl, který je uprostřed. Výroba ve firmě je zakázková, pro každou zakázku je tak vychystáno zboží, které je následně převezeno do výroby.

SLOVO ODBORNÍKA

„Zpřehlednění výdeje materiálu pro výrobu“

Zakladače ve skladu vnímáme jako výrazné pomocníky, díky kterým lze na velice malé ploše uskladnit velké množství materiálu a garantovat jeho stoprocentní rychlou dohledatelnost. Díky zakladačům se u nás podstatně zlepšilo pracovní prostředí, je zde větší čistota. Došlo ke zpřehlednění výdeje materiálu.

Jiří Voráček
vedoucí zásobování
STROS – Sedlčanské strojírny

Text a foto: Petr Neckař
Článek původně vyšel v Systémech  Logistiky 164 (červenec/srpen 2017)

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required