logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V areálu Ostrava Airport Multimodal Parku v Mošnově proběhlo ve čtvrtek 15. května slavnostní...
  • Požadavky a nároky na požární bezpečnost ve skladech, která do značné míry závisí na charakteru...
  • Ve spolupráci s Nippon Express Holdings nabízí nově  společnost cargo-partner přepravní řešení z...
  • Distribuční centrum Kionu v Kahl am Main v zemském okrese Aschaffenburg zvýšilo rychlost a...

Dva miliony eur podpoří vývoj konvojů digitálně propojených kamionů

26. července 2017
Zpravodajství 0
1170
Dva miliony eur podpoří vývoj konvojů digitálně propojených kamionů

Společnosti DB Schenker, MAN a Hochschule Fresenius obdrží finanční prostředky od Spolkového ministerstva dopravy a digitální infastruktury (BMVI) na projekt tzv. platooningu, tedy seskupování autonomně řízených a digitálně navzájem propojených kamionů. Projekt, do kterého je zapojena i akademická sféra, potrvá od letošního července do ledna 2019.

Princip platooningu stojí na elektronickém komunikačním systému, který v silničním provozu propojuje dvě a více nákladních vozidel a umožňuje jim jet za sebou v těsném závěsu. Hlavním přínosem konvojů je jízda ve větrném stínu, která kromě emisí CO2 sníží také spotřebu paliva až o deset procent. Do budoucna je pak možné uvažovat o autonomním řízení kamionů bez nutnosti aktivního zapojení řidičů.

Partneři projektu chtějí s využitím technologií vyvinout nové způsoby, jak celý logistický proces zoptimalizovat. Nyní budou několik měsíců testovat kamionový konvoj na zkušebním úseku německé dálnice A9, aby vyhodnotili jeho udržitelnost, praktické využití a bezpečnost v rámci scénářů, které mohou nastat v běžném dopravním provozu. Stejně tak důležité bude prověřit zapojení do logistických procesů DB Schenker. Tato fáze bude rovněž sledovat vlivy nových technologií na profesi řidiče kamionu.

Německo lídrem autonomního a propojeného řízení

„Automatizované a vzájemně propojené řízení se brzy stane realitou. Projekt platooningu přenese tuto technologii z laboratoří na silnice,“ slibuje Alexander Dobrindt, spolkový ministr dopravy a digitální infrastruktury a dodává: „Špičkové kamiony udrží bezpečné rozestupy, protože spolu budou vzájemně komunikovat. Provoz tak bude daleko plynulejší a bezpečnější, zvýší se také kapacita silnic a komfort řidičů v kabině. To sníží jak zátěž na řidiče, tak na životní prostředí. Tímto projektem DB Schenker rozšiřuje své portfolio moderních logistických služeb. Ministerstvo bude financovat inovativní výzkumné projekty celkovou sumou 100 milionů eur. S rozvojem a testováním propojených kamionů spouštíme novou etapu na našem digitálním testovacím úseku dálnice A9. Díky této finanční podpoře chceme z Německa udělat lídra autonomního a propojeného řízení.“

DB Schenker je průkopníkem platooningu

„Jsme nadšení z rozhodnutí Spolkového ministerstva financovat náš projekt. DB Schenker je společně s partnery průkopníkem technologie platooningu kamionů na německém trhu. Díky brzkému a důkladnému testování v podmínkách skutečného provozu budeme posilovat naši roli lídra digitalizace. Tento projekt potvrzuje naše vysoké standardy a ambice být hnací silou digitalizace logistických procesů pro naše zákazníky,“ říká Jochen Thewes, generální ředitel DB Schenker.

Celková suma bude rozdělena mezi partnery projektu podle jejich rozpočtových potřeb. Celý projekt bude koordinovat DB Schenker. Na počátku roku 2018 proběhnou první zkoušky na digitálním testovacím úseku dálnice A9 mezi logistickými sklady DB Schenker v Mnichově a Norimberku. MAN pro tyto zkoušky připraví moderní testovací vozidla.

„Těší nás, že jsme získali financování, které společnosti MAN a jejím partnerům umožní po dobu několika měsíců poprvé testovat praktické využití platooningu kamionů v každodenním provozu s profesionálními řidiči,“ konstatuje Joachim Drees, generální ředitel společnosti MAN.

Co udělají technologie s psychikou řidičů?

Vysoká škola Hochschule Fresenius zkoumá vliv nových technologií na řidiče v konvoji se zaměřením na neuropsychologické a psychosociální dopady. „Od počátku je potřeba mít na paměti ty, kterých se tento pokrok bude týkat nejvíce,“ vysvětluje profesor Christian T. Haas, ředitel Institutu pro komplexní zdravotnický výzkum na Hochschule Fresenius, a pokračuje: „Naše poznatky získané z analýzy vlivů propojení člověka a moderního kamionu do budoucna ovlivní vývoj této technologie a tím i podobu pracovního prostředí.“

V úvodní fázi testování budou kamiony jezdit prázdné, budou se analyzovat jejich jízdní vlastnosti v běžném provozu a současně se na nich budou školit řidiči. Během roku 2018 by už měly být každý den vypraveny až tři plně naložené konvoje.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required