logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Výdejní boxy se staly součástí městské infrastruktury. Podle aktuálního průzkumu Nielsen...
  • Assa Abloy, CountryLife, Kion Group, Foodish nebo Česká pošta. To je jen část nových nebo...
  • Za jízdu po dálnicích a zpoplatněných úsecích silnic I. třídy uhradili dopravci v dubnu 1,598...
  • Developer CTP dokončil v Boru přeměnu bývalého skladu pneumatik na moderní logistické centrum....

ROZHOVOR: Multikulturní rozdíly vnímáme jako komparativní výhodu

21. června 2017
Doprava 0
2769
ROZHOVOR: Multikulturní rozdíly vnímáme jako komparativní výhodu

Původem turecká společnost Ekol Logistics vstoupila na český trh v loňském roce. A její expanze do evropských zemí zdaleka nekončí. O současnosti i plánech firmy jsme v interview pro portál SystemyLogistiky.cz rozmlouvali s country managerem Ekol Logistics v České republice Martinem Záleským.

Ekol Logistics v poslední době expanduje do Evropy… Ve kterých zemích jste již přítomni a kde plánujete otevřít pobočky v blízké budoucnosti?

Aktuálně působíme kromě domovského trhu v Turecku také v Německu, Itálii, Řecku, Francii, Ukrajině, Bosně a Hercegovině, Rumunsku, Maďarsku, Španělsku, Polsku, Česku, Bulharsku, Íránu a ve Slovinsku. V rámci kompatibility V4 regionu máme v plánu otevřít v letošním roce pobočku na Slovensku. Mimo tyto regiony jsou v roce 2018 v plánu další země: Chorvatsko, Ázerbájdžán, Gruzie, Kazachstán, Rusko a Maroko. V roce 2019 pak Holandsko, Belgie, Portugalsko, Egypt, Albánie, Čína, Moldavsko a Rakousko.

Na českém trhu působí vaše společnost od dubna 2016 – s jakými cíli jste do ČR vstupovali a splnil uplynulý více než rok vaše očekávání?

Hlavním cílem Ekol Logistics pro rok 2016 bylo vytvořit motivovaný tým odborníků schopných podpory stávajících klientů v regionu V4 v návaznosti na existující multimodální spojení mezi Tureckem a střední Evropou, vytvoření pobočkových základen v Praze a Ostravě a nastavení obchodních aktivit nabízejících přepravy pro Turecko, Írán, kavkazské a balkánské země. Ekolu se podařilo vytyčené cíle splnit v plné míře, i když jsme si plně vědomi, že jsme ještě ve start-upovém období, kdy je potřeba posilovat obchodní a marketingové činnosti posilující pozici a povědomí o službách Ekol Logistics na trhu V4.

Ekol Logistics alokoval své pobočky v logistickém centru P3 Park Praha D11 a CTP Parku v Ostravě, kde na denní bázi provozuje Ekol Logistics operace spojené s multimodálními řešeními pro naše zákazníky v Česku, na Slovensku a v Polsku. Využitím vlakové platformy v Paskově a přístavu v italském Terstu realizujeme skrze short-sea exportní/importní toky související s tureckým a íránským a balkánsko-kavkazským trhem.

Můžete uvést i konkrétní údaje ohledně vozového parku?

Ekol Logistics má k dispozici více než 1600 tahačů a 3500 návěsů. Krédem společnosti je pečovat o stávající vozy a dále rozšiřovat vozový park o nová vozidla v souladu s investičním plánem společnosti. Vozový park splňuje emisní normy EURO 5 a 6. Česká pobočka Ekolu disponuje 50 nákladními vozidly s návěsy typu low-deck a frigo. V rámci spolupráce se zahraničními pobočkami sdílíme vozové kapacity a podílíme se na jejich vytížení v rámci Ekol sítě.

Jaké jsou hlavní trendy dneška v oblasti přeprav do / z Turecka?

Vzhledem k celoevropskému fenoménu chybějící pracovní síly nevyhýbající se oblasti logistiky (nedostatek zasilatelů, řidičů a skladníků) bude s narůstajícím časem růst přednost multimodálního řešení mezinárodních přeprav. Hlavní proměnnou nebude úplně hrát čas, ale high-tech řešení v oblasti IT, vozového parku, řízení HR atd. Rozvojová politika Ekol Logistics je velmi dynamická, meziroční nárůsty obratů jsou v dvojciferných procentech umožňující tuto investiční politiku udržovat a rozvíjet. Taktéž třeba podotknout, že probouzející se íránský trh přes transfer Tureckem dělá trendově z Turecka opět silnější destinaci s přibývajícími možnostmi rozvoje v oblasti interkontinentálních a silničních přeprav mezi EU a Tureckem/Íránem.

Projevuje se ve vašem podnikání nějak výrazněji aktuální obchodně-politická situace v Turecku?

Tato situace nijak neovlivňuje obchodní aktivity Ekol Logistics. Není v zájmu obchodně-politickém uzavřít širší veřejnosti výměnu zboží mezi Tureckem a EU. 80milionový turecký trh bude vždy atraktivní zemí pro obchod i z pohledu rozvojových možností v sousedním Íránu. Ekol si plně uvědomuje důležitost tureckého a íránského trhu a investuje nemalé prostředky nejen v Turecku, ale i v Íránu skrze budovanou evropskou expanzi.

Jak vidíte budoucnost ekonomické spolupráce mezi Českou republikou a Tureckem a také mezi EU a Tureckem? Která odvětví jsou podle vás v daném ohledu nejvíce perspektivní?

Podobně jako v České a Slovenské republice, tak i v Turecku je umístěna většina předních automotive výrobců a subdodavatelů, kteří mají logistické toky nejen v tomto regionu, ale i s přesahy na jejich evropské entity/partnery. Nejperspektivnější segmenty jsou v automobilovém, stavebním, strojírenském, chemickém & gumárenském průmyslu, dokonce i v papírenském a textilním průmyslu, který generuje zajímavé objemy…

Které bariéry by bylo dobré překonat či odstranit?

Kromě fyzické vzdálenosti a rozdílnosti trhů Česka a Turecka je vzájemná spolupráce obou zemí zajímavě podpořená i mentální rozdílností v přístupech k obchodování a realizaci dohod, což přidává na určité atraktivnosti spojení těchto trhů, i když někdy dospět k žádanému kompromisu může být náročnější. Jelikož jsme původem turecká společnost, překážky typu multikulturních rozdílů a celních omezení nevnímáme jako překážku, ale jako naši komparativní výhodu.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required