Společnost Panattoni Europe je podle aktuálního žebříčku Top Property Developers časopisu PropertyEU největším průmyslovým developerem v Evropě. Firma se dostala na vrchol z hlediska celkového objemu průmyslových prostor dodaného na trh v letech 2014–2016. Dohromady 2,7 milionu metrů čtverečních tak udělalo z Panattoni Europe developera č. 1 v oblasti industriálních realit na starém kontinentu.
Panattoni Europe se podařilo upevnit pozici lídra. Evropská větev Panattoni Development Company, jednoho z největších průmyslových developerů na světě, je podle výročního žebříčku časopisu PropertyEU největším developerem Evropy. PropertyEU představuje celoevropský zdroj informací pro profesionály z oblasti komerčních nemovitostí. Žebříček porovnává Top 10 developerů podle množství projektů dokončených za poslední tři roky. Letošní srovnání pokrývá období let 2014–2016 a titul nejlepšího developera získala společnost Panattoni Europe. Developer v průběhu posledních tří let stihl dokončit 84 projektů, které reprezentují 2,7 milionu metrů čtverečních průmyslových ploch.
Panattoni Europe těží z rychlé a efektivní odpovědi na potřeby trhu v Polsku a České republice, kde developer působí od roku 2005, stejně jako v Německu. Vysoká čísla lze přičíst především dynamickému růstu v sektoru e-commerce, který se odrazil v největších obchodech Panattoni, spočívajících ve výstavbě obřích hal, tzv. big boxů, pro společnosti jako Amazon v Polsku a České republice (celkem 681.700 metrů čtverečních, z toho tři projekty jsou dokončené a dva ve výstavbě), Decathlon, H&M a Jago v Německu. Značný podíl na trhu zaujímá také výroba, zejména automobilový sektor, a logistika, která poskytuje služby pro řadu obchodních odvětví.
Robert Dobrzycki, generální ředitel Panattoni Europe, komentuje: „První místo v žebříčku nejlepších developerů PropertyEU v oblasti dokončených a plánovaných projektů svědčí o tom, že jako developer jsme schopni zvládnout různorodé projekty: od malých hal po rekordní prostory o rozloze až 161.500 metrů čtverečních pod jednou střechou. Na úspěšný rok 2016 jsme dokázali navázat dobrým vstupem do roku 2017, stimulovaným silným růstem e-commerce a obecně zlepšením ekonomické kondice celé Evropy. To slibuje, že dobré časy na trhu skladování budou z hlediska aktivity investorů pokračovat.”
Společnost Panattoni Europe od svého vstupu na trh střední Evropy dokončila dohromady více než 4,7 milionu metrů čtverečních moderních průmyslových ploch v Polsku, České republice a Německu a v současnosti má ve výstavbě dohromady téměř další milion metrů. Společnost podporuje lokální ekonomiku výstavbou multifunkčních logistických a průmyslových hal, které jsou vhodné pro různé účely a zahrnují i projekty na míru (BTS) přesně podle individuálních požadavků uživatele. V zájmu rozšíření působnosti developer také pořizuje pozemky a zajišťuje plochy pro nové investice v nejvíce strategických lokalitách. Mezi klienty patří společnosti Amazon, Arvato, Coty Cosmetics, General Electric, TNT, DSV, H&M, BSH (Bosch), Carrefour, Kaufland, Tesco, Castorama, Intermarché, Jago, Leroy Merlin, Selgros, ND Logistics, Still, DB Schenker nebo Tchibo. Kromě České republiky působí Panattoni Europe také ve Velké Británii, Polsku, Lucembursku, Německu a Rumunsku.
Ilustrační foto: Panattoni Europe (na snímku Panattoni Park Stříbro)