Není překvapivým zjištěním, že logistika a doprava se řadí mezi obory, které jsou nejvíce postiženy aktuálním nedostatkem pracovní síly. Podle informací portálu Profesia.cz mají firmy v současnosti zájem především o řidiče kamionů, koordinátory a dispečery, skladníky, logistiky nebo řidiče vysokozdvižných vozíků. Přitom počet odpovědí na pracovní nabídky setrvale klesá.
„Situace na trhu práce v oblastech dopravy a logistiky je poměrně vyhrocená, a to dlouhodobě. Zejména u profesionálních řidičů, kde je vnímán jako největší problém špatný poměr platového ohodnocení a odpovědnosti. Vyškolených zaměstnanců každoročně ubývá, naopak přibývá firem, ve kterých mohou najít uplatnění,“ komentuje současný stav ředitelka Profesia.cz Zuzana Lizcová.
Naléhavé problematice lidských zdrojů v logistice se věnoval i jubilejní 20. ročník kongresu EASTLOG, který proběhl minulý týden. Jak v mírné nadsázce poznamenal jeden z vystupujících, firmy dnes běžně zaměstnají i jedince, jež by dříve nepustily ani přes vrátnici. Navzdory riziku, že dotyčný přijde do práce jednou a pak už ne, což se nezřídka stává (zpravidla aniž by se omluvil).
Možným řešením je automatizace a robotizace, nejde ale o všelék. Je stále více zřejmé, že firmy musejí hledat nové způsoby práce s lidmi, ať už jde o jejich získávání, vzdělávání, motivaci, loajalitu či růst. A současně dbát i na osvědčené záležitosti, jako je „obyčejné“ slušné a korektní jednání, pochvala za kvalitně odvedenou práci nebo dobrá atmosféra na pracovišti.
Názory, komentáře či připomínky uvítáme na našem facebookovém profilu.
Text: David Čapek
Foto: Pixabay.com