
Společnost DPD od května přestala v tuzemsku nabízet možnost doručení v sobotu. Během zkušebního provozu se nepodařilo dosáhnout předpokládaného počtu balíčků, a proto se přepravce rozhodl dále nepokračovat a více se zaměřit na rozvoj svých dalších služeb.
Před uvedením služby na trh si firma nechala zpracovat průzkum, ze kterého vyplynulo, že 70 % respondentů má o sobotní doručení zájem. Reálně však v rámci této služby bylo přepraveno pouze 5000 zásilek za osm měsíců. V aplikaci DPD Kurýr, kde má příjemce možnost volby a změny doručení, šlo o jeden z nejméně používaných požadavků hned po ranním doručení.
„Snažili jsme se našim zákazníkům vyjít vstříc, protože jim dle našich průzkumů u nás sobotní doručení chybělo. Praxe však ukázala opak, a proto jsme tuto službu ke konci dubna ukončili,“ vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ. Jak se firma dále vyjádřila, situaci se sobotním doručením zásilek podobně vnímají i zákazníci, kteří si tuto službu obvykle zajišťují vlastní dopravou. „Na potřeby a přání našich zákazníků budeme samozřejmě pružně reagovat i nadále. Jako jediní na trhu nabízíme od roku 2015 hodinový interval pro doručení, kdy zákazník nemusí zbytečně čekat, a už nyní chystáme nové služby a vylepšení,“ doplňuje Malaník.
DPD se podle vlastního prohlášení chce letos zaměřit na další inovace a na služby, které zákazníci využívají nejhojněji. V aplikaci DPD Kurýr bylo v minulém roce měsíčně provedeno v průměru více než 40.000 změn. Zákazníci nejčastěji měnili datum a čas doručení (v odpoledních hodinách), na druhém místě adresu a hned za ní si nechávali přesměrovat balíček na jedno z odběrných míst Pickup. Těmto zákaznickým preferencím nasvědčuje i dosavadní trend v letošním roce.