Stát, přesněji řečeno ministerstvo dopravy a ŘSD, plánují letos od září do prosince odstartovat výstavbu dálnic ve velkém. Zahájena má být většina z devíti prioritních dopravních staveb. Půjde například o nové úseky dálnic D3 na jihu a D11 na východě Čech nebo obchvaty Českých Budějovic a Frýdku-Místku. Modernizovat by se měl začít také železniční koridor mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Celková investice dosáhne podle plánů až 60 miliard korun.
Máme se na co těšit, nebo brát vše raději „s rezervou“, jak jsme si v Česku s ohledem na předchozí zkušenosti již zvykli? Tedy vnímat to jako možnou součást předvolebního boje, tj. která ze stran, jež má pod palcem to či ono ministerstvo, slíbí/nabídne voličům více…? Jisté je, že příprava velkých infrastrukturních projektů (nejen) v dopravě naráží na celou řadu administrativně-byrokratických překážek. O tom svědčí kupříkladu paradoxní skutečnost, že navzdory celkové hospodářské konjunktuře i aktuálnímu růstu české ekonomiky sektor stavebnictví v tuzemsku již několik let stagnuje. Pomoci má třeba novela stavebního zákona, tedy pokud bude do parlamentních voleb přijata. Což i vzhledem k nejasnému osudu této vlády a poslanecké sněmovny v souvislosti s úterním oznámením demise kabinetu premiéra Sobotky není zdaleka jisté. Vypukne to na podzim!?
Názory, komentáře či připomínky uvítáme na facebookovém profilu facebookovém profilu Systémů Logistiky.
Text: David Čapek
Ilustrační foto: Pixabay.com