
Devátý ročník Toyota Demo Days proběhl úspěšně i díky pokročilým metodám prezentace výrobků a služeb společnosti Toyota Material Handling CZ. Téměř 600 návštěvníků si našlo 5. a 6. dubna cestu do průmyslové zóny v Rudné u Prahy a seznámilo se s nejnovějšími trendy v oblasti manipulace a logistiky v podání Toyoty, jejích hostů a partnerů.
Na 115 fyzicky přítomných vozíků s velmi různorodou výbavou a 33 odborných stanovišť, vlastních i partnerů, nabídlo návštěvníkům bohatou porci odborných informací a množství inspirativních podnětů. Letošní event ve velkém stylu odstartoval nový fiskální rok společnosti.
Tomáš Jerie, obchodní a marketingový ředitel TMH CZ, spojil hodnocení akce s dosaženými obchodními úspěchy: „Demo Days jsou ideálním výkopem do nového finančního roku. Symbolicky se zde prolnula sportovní linka a prezentované historické milníky a rekordy s rekordními výsledky v oblasti prodeje a služeb za uplynulé fiskální období. Jsme na trhu 25 let. V roce 1992 začínala společnost od nuly, prošla dynamickým vývojem a za uplynulé období položila velmi solidní základy, na kterých dnes stavíme. Před pár dny jsme uzavřeli úspěšný rok, jehož výsledky v mnoha aspektech překonaly čísla předchozího období, z hlediska počtu prodaných jednotek i obratu. Růst a výborné výsledky jsme zaznamenali napříč všemi aktivitami naší firmy, v prodeji, servisu i pronájmech. Historicky nejlepšího výsledku jsme dosáhli i v celkovém počtu prodaných motorových vozíků, když jsme zaznamenali dvojciferný růst.“
„Etablovali jsme se jako jasná dvojka na trhu, s malým odstupem od lídra trhu. V souladu s celoevropskou strategií Vize 2020 uděláme všechno pro to, aby se nám nejpozději do dvou let podařilo stát se jedničkou na trhu v České republice. Věřím, že letošní úspěšné Toyota Demo Days byly dalším krůčkem k tomuto otevřeně deklarovanému cíli,“ pokračoval Tomáš Jerie.
„Například v oblasti Logistics Solutions jsme rostli o téměř 100 %. Stojí za tím úspěch ve všech čtyřech produktových skupinách tohoto oddělení, tedy fleet management systému, školení řidičů, v prodeji regálů včetně systému Radioshuttle i v sekci autonomních řešení. Hlavním tahounem byla realizace několika rozsáhlých, historicky největších projektů na regálové systémy. Jsem optimista i do budoucna. Zákazníci očekávají více než jen dodávku vozíků a na Demo Days se mohli ujistit, že naše organizace je schopna jim náročná, moderní, bezpečná a efektivní řešení poskytnout. O všechny výše zmíněné služby a produkty byl na akci enormní zájem,“ ocenil Tomáš Jerie.
Velký panel s historickými milníky a významnými daty či událostmi také zřetelně dokumentoval, že Toyota začíná se všemi inovativními produkty mezi prvními. Premiérový systém Radioshuttle instalovaný již v roce 2002 dokumentuje, že první zkušenosti s automatickými nebo poloautomatickými řešeními sbírala Toyota již před 15 lety. Jiné grafy dokumentují bouřlivou expanzi zájmu o efektivní práci s flotilami vozíků nebo o vozíky s li-ionovými bateriemi, které Toyota dodává již pro všechny skupiny elektrických vozíků, s výjimkou strojů do úzkých uliček nebo mrazíren.
Štíhlá logistika i futuristické koncepty
Kde se koncentroval největší zájem zákazníků? Kromě výše zmíněného zaujaly především novinky, zbrusu nové modely i nové stroje představené za poslední přibližně rok, které ale zatím v ČR nebyly na žádné akci tohoto typu prezentované. To platí zejména pro širokou škálu řešení pro štíhlou logistiku – taxi rámy a přípojné vozíky pro snadné zásobování výrobních linek, a retraky BT Reflex, které zaujaly stabilitou a přesností například při umisťování míče do basketbalového koše ve výšce 6 metrů. Jednou z rekordních úrovní je i výška zdvihu až 13 metrů u vybraných modelů nové řady retraků.
Úplnou novinkou byly nejmenší modely ručně vedené techniky v portfoliu Toyoty – nízkozdvižný paletový vozík BT Levio a zakladač s centrálně umístěným stožárem BT Staxio, oba určené pro lehké až střední provozy, kterých je na trhu velké množství a které mohou nyní sáhnout po úsporné, a přitom výkonné technice.
Řadu Autopilot posílil nový model TAE050, který se při navádění řídí páskou umístěnou na zemi a představuje jednoduché autonomní řešení s rychlou instalací, které nabízí nosnost až 500 kilogramů nebo stejnou tažnou sílu. Jeho prostřednictvím je možné automatizovat vybrané provozy, které nepotřebují náročnější řešení s laserovou navigací.
Budoucí technologie byly doménou futuristického koutku. Fyzicky bylo přítomno speciální kamerové řešení, které přináší obsluze stroje, v tomto případě čelního vozíku Toyota Traigo 48, perfektní přehled o dění před strojem. Traigo je vybaveno speciální kamerou, která snímá veškerý prostor před vozíkem a tento obraz přenáší na velkou obrazovku, která je umístěna před řidičem a zabírá celou přední část kabiny. Řidič si nasadí speciální čepici vybavenou čidly, která přenáší pohyby řidičovy hlavy na kameru a řídí její nasměrování. Kamera pak snímá velmi detailně právě ten prostor, kam se řidič dívá a kde potřebuje s nákladem bezpečně pracovat. Má perfektní přehled o situaci nad nákladem i na spodní straně vidlic. Obrazovka současně slouží jako informační panel, na kterém se mohou zobrazovat různá data, například o volných lokacích v regálovém systému.