Dopravní společnost Šmídl nasadila do zkušebního provozu šest kamionů Scania, které splňují emisní normu EURO 6. Firma tak pokračuje s postupnou obnovou vozového parku.
Firma Šmídl jako jedna z prvních dopravních společností v Evropské unii převzala zcela nová vozidla Scania Next Generation, jež plní přísnou emisní normu EURO 6. Vedle toho, že mohou řidiči využívat všech dostupných moderních technologií při svých dlouhých cestách, přistupuje společnost odpovědně také k životnímu prostředí.
Nová generace kamionů Scania je podle výrobce připravena snižovat náklady na provoz a údržbu při současném zvýšení provozuschopnosti vozidla. Dopravní společnost Šmídl nasadila prozatím do zkušebního provozu 6 vozidel nové generace, která společně s vozidly Mercedes-Benz, předchozí generací vozidel Scania a vozidly Iveco tvoří vozový park o velikosti téměř 300 automobilů.
„Nové vozy nám umožní zefektivnit přepravu a pro mnoho řidičů, budou jistě atraktivním zpestřením každodenního řízení. Vozidla navíc přinášejí vyšší pasivní i aktivní bezpečnost, což je pro nás jeden z nejdůležitějších parametrů,“ dodává ředitel dopravy společnosti Šmídl, Zdeněk Kocián.
Jednou z vlastností nových vozidel je již zmíněný fakt, že splňují emisní normu EURO 6, která je závazná pro všechny nově vyrobené vozy od roku 2015. Zjednodušeně řečeno je cílem této normy snížit obsah NOx ve výfukových plynech o 50 % oproti normě EURO 5. S produkcí NOx mají větší problém vozidla se vznětovým motorem než ta se zážehovým.
„Vozidla kategorie N3 obvykle vyměňujeme po třech až čtyřech letech provozu. Z výše uvedeného tedy vyplývá, že již více jak tři čtvrtiny našich vozidel splňují aktuálně nejpřísnější normu EURO 6. Dokončení obměny kompletního vozového parku na vozidla splňující normu EURO 6 v letošním roce je v souladu s environmentální politikou naší společnosti,“ doplňuje Zdeněk Kocián.
Evropské emisní normy existují již od roku 1993, kdy začala platit norma EURO 1 (vycházela z americké normy US Federal 83). Od té doby došlo ke znatelnému snížení emisí produkovaných silničními vozidly. Třeba množství pevných částic vznikajících spalováním nafty se od roku 1990 snížilo o 99 procent, oxidy dusíku pak o 98 %.