Volby do Poslanecké sněmovny se pomalu, ale nezadržitelně blíží a mnozí tuzemští politici zintenzivňují své aktivity. Slibují, navrhují, prezentují, proklamují, odmítají… Stranou samozřejmě nezůstává atraktivní oblast dopravy, dotýkající se více či méně všech občanů, respektive voličů.
Na přetřes se tak opět dostávají záležitosti, které se ve „světlech reflektorů“ objevují vždy jednou za čas, aniž by v dané záležitosti došlo k významnějšímu posunu. V posledních týdnech šlo například o téma budování tuzemské vysokorychlostní železnice či modernizaci železniční trati z Prahy do Kladna s odbočkou na ruzyňské letiště.
To silnice a především dálnice jsou evergreenem. Minulý týden vyvrcholil spor mezi premiérem a ministrem dopravy o výši letošního finančního příspěvku na opravy silnic druhých a třetích tříd – uvolněno bude nakonec 2,5 miliardy ze SFDI a půlmiliarda z vládní rozpočtové rezervy, tedy dohromady stejně jako loni. Nedořešena zatím zůstala otázka pomoci krajům se slibovaným navýšením mezd řidičům autobusů na regionálních linkách. Ministr Ťok spolu se šéfem ŘSD Kroupou se naopak pochlubili, že opravovat a modernizovat se letos bude 600 kilometrů silnic první třídy a dálnic včetně D1, dokončeny mají být dálniční úseky v délce 38 kilometrů a celkem u 140 kilometrů nových (budoucích) dálnic se připravuje zahájení stavby.
Vydrží zvýšený zájem a „tah na branku“ v sektoru dopravy i po volbách? Názory, komentáře či připomínky uvítáme na našem facebookovém profilu.
Text: David Čapek
Ilustrační foto: ŘSD