
Společnost DPD utržila v loňském roce za mezinárodní přepravu 490 milionů korun, což je o téměř 9 % více než v roce 2015. Společnost loni přepravila ze zahraničí do Česka 3 miliony zásilek, do zahraničí pak 1,5 milionu – to činí o 16 % více exportních zásilek než v předešlém roce.
Letos chystá DPD řadu novinek pro firmy i koncové zákazníky. Jde například o zapojení do celoevropské sítě výdejních míst Pickup či edukativní workshopy a videa.
„Jsme si vědomi síly českého exportu, který roste každým rokem. Zaměříme se proto na podporu exportérům i firmám, které zatím mají obavy rozšířit svůj byznys do zahraničí. Právě logistika je totiž velkou a nedílnou součástí každé expanze. Našim zákazníkům chceme mezinárodní přepravu co nejvíce zjednodušit, sdílet s nimi know-how z cizích trhů a být jim oporou v dalším podnikání,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ. Podle údajů Hospodářské komory celkově loni české firmy vyvezly do zahraničí zboží za 3,88 bilionu korun, z toho 3,23 bilionu korun jen do Evropy. Společnost DPD odhaduje, že růst exportních zásilek se letos může vyšplhat až na 120 % oproti roku 2016.
Mezinárodní přeprava s DPD trvá do Evropy průměrně dva až tři dny, u služby DPD EXPRESS jsou zásilky do EU doručovány následující pracovní den. Mezi exportními zákazníky převažují firmy zaměřené na obchodní činnost (64 %), na druhém místě pak na logistiku a velkoobchod (14 %), následuje automobilová doprava a konstrukce (13 %). Z cílových zemí vede Slovensko, následováno Německem a Polskem. Slovenský trh se vyznačuje velkou podobností s českým a je také většinou první zemí, na kterou se české firmy zaměří. DPD se proto chce nyní soustředit zejména na Německo, Francii, Velkou Británii a pomoci exportním zákazníkům právě do těchto destinací.
„Díky tomu, že jsme součástí DPDgroup, druhé největší přepravní sítě v Evropě, dobře známe zahraniční destinace a místní zvyklosti. Německo, Francie a Velká Británie představují atraktivní trhy, na kterých se umíme pohybovat a DPD je v těchto zemích navíc jedničkou na trhu, což vytváří ideální podmínky pro mezinárodní přepravu z ČR,“ vysvětluje Malaník.
DPD se připojí k celoevropské síti výdejních míst Pickup, kdy bude možné z ČR posílat až na 30.000 výdejních míst napříč Evropou. Portál Return my parcel umožní koncovým zákazníkům co nejjednodušší vrácení zásilek zpět do e-shopu a e-shopům vyřeší systém vratek. Online aplikace Follow my parcel bude společná pro všechny země. V rámci ní lze například sledovat kurýra na mapě v reálném čase a stejně tak může kurýr vidět, jestli se zákazník, ke kterému jede, nachází na doručovací adrese.
Kromě toho přepravní společnost chystá workshopy a rozšíření již existující série videí Tipy pro podnikání o exportní témata s radami odborníků a zástupců úspěšných firem, jež tematicky překročí hranice oblasti doručování.
DPD poskytuje v oblasti mezinárodní přepravy kvalitu služeb stejnou jako pro vnitrostátní doručování balíků. Exportérům nabízí tři typy služeb – DPD EXPRESS, DPD Private a DPD CLASSIC. DPD EXPRESS je vhodná pro zákazníky, kteří potřebují přepravit zásilku v rámci EU do následujícího pracovního dne (do 18:00 hod.). Tato služba bude od března 2017 nově k dispozici na všech depech (v rámci Prahy je služba pokrytá pouze depem v Dubči). Služba DPD Private je dostupná v Evropě a hodí se jak pro e-shopy, tak menší klienty z řad B2B. Její součástí je tzv. Predict, který spočívá v tom, že příjemci dopředu vědí hodinový interval, kdy kurýr přijede. Koncoví zákazníci mají také k dispozici online aplikaci, ve které mají o doručení přehled a můžou si balíček spravovat. Se službou DPD CLASSIC jsou poté zásilky přepravovány až do 230 zemí světa. Všechny tři možnosti jsou koncipovány tak, aby si zákazníci mohli zvolit tu nejvíce vyhovující k danému účelu.
Společnost má dlouholeté a stabilní zázemí díky své matce DPDgroup, která disponuje zastoupeními ve 26 evropských zemích. DPD tak má přehled o novinkách a inovacích na celém trhu, díky čemuž se orientuje stejně dobře jak v Česku, tak v zahraničí. V rámci mezinárodního propojení zákaznické péče poskytuje v případě potřeby také odbornou pomoc a informace, jak vzniklé situace řešit.