Centrální komise ministerstva dopravy projednala a schválila studii proveditelnosti železničního uzlu Ostrava pro další postup projektové přípravy. Vítězná varianta představuje kompletní opravu úseku mezi stanicemi Ostrava–Svinov a Ostrava hlavní nádraží. Součástí projektu má být i zřízení nového mimoúrovňového přesmyku, který odstraní kolizní jízdy vlaků v jednotlivých směrech.
„V rámci úprav předpokládáme ztrojkolejnění úseku mezi stanicemi Ostrava–Svinov a Ostrava hlavní nádraží, s rozšířením na čtyřkolejné řešení v obvodu stanice Ostrava hlavní nádraží,“ upřesňuje generální ředitel SŽDC Pavel Surý. „Modernizace zajistí průjezd vlaků rychlostí 120 km/h. V ostatních úsecích ostravského železničního uzlu se například prodlouží nástupiště zastávky Ostrava–Stodolní ze stávajících 200 metrů na 300. Rekonstrukcí projde také stanice Ostrava střed, zřídí se mimoúrovňový bezbariérový přístup na nástupiště.“
Celkové investiční náklady zvolené varianty činí 7,648 miliard korun. Samotná realizace projektu se předpokládá v letech 2021 až 2025. V letošním roce je podle SŽDC plánováno vypsání soutěže na projektanta přípravné dokumentace a záměru projektu stavby, v roce 2019 pak následná soutěž na zpracování projektové dokumentace.
Ilustrační foto: GSA