
Na jižním okraji rakouské metropole bylo počátkem prosince otevřeno multifunkční nákladové centrum Wien Süd. Nový mezinárodní terminál má odlehčit městské infrastruktuře a zatraktivnit železniční dopravu.
Po tříleté výstavbě vzniklo na ploše 55 hektarů, tedy 77 fotbalových hřišť, moderní překladiště zaměřené především na kombinovanou přepravu.
Terminál ležící na křížení železničního koridoru směřujícího na jih Rakouska a dálničního okruhu Vídně se vyznačuje výhodnou dopravní polohou. Náklad může na kapacitních trasách mířit jak k přístavům v Jaderském nebo Černém moři, tak na pobřeží Severního moře. Koncentrace nákladu na jednom místě také ulehčí dopravě ve Vídni. Na místě uvolněných nákladových ploch ve vnitřní části města navíc vyrostou nové byty.
Investice do výstavby nákladového centra dosahuje 246 milionů eur. Po dokončení všech stavebních fází umožní překladiště ve čtvrti Inzersdorf ročně nahradit až 220.000 cest nákladních vozidel. Již ve stávající podobě však experti předpokládají, že během roku 2017 pomůže nahradit kolem 60.000 kamionových jízd.
Podíl železnice na nákladní dopravě v Rakousku nyní přesahuje 30 %, což tuto zemi ve srovnání EU28 řadí na přední místa. Dopravně-politickým cílem našich jižních sousedů je zvýšit podíl železnice na 40 %.