logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V Pacově na Pelhřimovsku byla začátkem června předvedena samostatně fungující nabíjecí stanice,...
  • Konkurence mezi poskytovateli logistických služeb se promítá do pokroku, které nabízejí klientům...
  • Mezinárodní logistická skupina Leschaco sídlící v Brémách oznámila, že od 1. července se funkce...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) přebrala do užívání dalších 25 intermodálních návěsů, čímž...

FM Logistic sponzorem aplikace Click&Truck

6. října 2016
Doprava 0
1713
FM Logistic sponzorem aplikace Click&Truck

Ve Francii zůstává více než 20% dostupné kapacity nákladních automobilů nevyužito, přitom ve stejné chvíli se řada průmyslových podniků snaží najít partnery pro své objemově nižší přepravy. To byla myšlenka, která předcházela vzniku Click & Truck, první BtoB online aplikaci, která spojuje požadavky výrobců a dostupné kapacity přepravců v reálném čase.

FM Logistic vítá nové iniciativy a trendy ve svém odvětví a podporuje projekty, jejichž účelem je usnadnit spolupráci mezi malými a středními podniky a přinášet win-win řešení.

Pro malé a střední průmyslové podniky je často obtížné najít přepravce pro nízké objemy (od 1 do 10 palet), mimo to je taková přeprava většinou i dražší. Sehnat spolehlivého, cenově dostupného dodavatele, který je schopen poskytnout v reálném čase aktuální informace o stavu zásilky, je jednoduše problém.

Dopravních společností, z nichž 90% má méně než 10 zaměstnanců, je ve Francii téměř 40.000 a většina se denně potýká s nedostatečným vytížením svých vozidel. Prázdné jízdy představují více než 20% z celkového počtu přeprav. To je pro malé společnosti, které se snaží udržet svoji ziskovost, ale nemají přístup k různorodému portfoliu zákazníků, nemalý problém.

Řešení? Click&Truck, nápad vzešlý ze spojení zájmů a potřeb obou stran. Jak funguje? Poptávky výrobců a dostupné kapacity dopravců jsou uloženy do databáze, jejíž výkonný vyhledávač je schopen sladit aktuální nabídku s aktuálním požadavkem.

Click&Truck aplikace určená pro výrobní společnosti a přepravce funguje stejným způsobem jako podobné aplikace určené soukromým osobám.

  1. Výrobní podnik zadá svůj požadavek, adresu nakládky a vykládky, počet a typ palet a požadované časové okno dodání.
  2. Přepravce zadá plánované přepravní trasy, datum, volnou ložnou kapacitu a další služby v nabídce (pokud takové jsou).
  3. Cena je vypočítána automaticky podle vzdálenosti, potřebné zajížďky a jakýchkoliv dalších požadovaných služeb.

Po každé provedené zakázce hodnotí zadavatel v aplikaci přepravce i jeho službu. Další uživatelé systému tak mohou využít referencí od předchozích uživatelů a zadávat zakázky na základě výkonnostních ukazatelů jednotlivých přepravců.

On-line transakce a platby jsou zajištěny předběžnou kontrolou, v souladu se zákonnými  předpisy, ověřením kreditu apod. V případě sporu, umožní on-line systém výměnu zaznamenaných faktických informací.

Click&Truck je ekologicky šetrnou odpovědí na distribuční potřeby malých a středních podniků:

  • Zlepšení vytíženosti vozidel: více potenciálních zákazníků pro dopravní firmy, lepší produktivita díky menšímu počtu prázdných jízd, jisté platby.
  • Sdružování zásilek: výrobci mají jedním kliknutím přístup ke konkurenčním cenám od spolehlivých partnerů. Svoje zásilky mohou sledovat v reálném čase, s jistotou zpětné dohledatelnosti a s bezpečnou online platbou.
  • Lepší využití zdrojů: vytížení vozidel je optimalizováno a emise skleníkových plynů na přepravovanou jednotku jsou sníženy.

Projekt Click&Truck se testuje od konce léta 2016 ve 3 velkých regionech Francie. První zpětná vazba se očekává v průběhu října. Do konce roku plánuje další rozšíření a cílem pro nadcházející kalendářní rok je pokrytí celého území Francie.

Autorka projektu Click&Truck, Caroline Sulfour, vysvětluje: „Ekonomika založená na spolupráci je součástí našeho každodenního života. Click&Truck přenáší tento koncept do světa silniční nákladní dopravy. Jsem přesvědčena, že budoucnost v dopravě je založena právě na rozsáhlejším sdílení zdrojů a lepší spolupráci mezi všemi zúčastněnými stranami v dodavatelském řetězci. Ambicí projektu Click&Truck je vytvořit síť, která usnadní spolupráci a komunikaci mezi výrobními podniky a přepravci tak, aby každá strana těžila z výhod takového vztahu.“

 

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

M2C Innovis posouvá bezpečnost čerpacích stanic na novou úroveň. S MOL nasazuje technologii Fog Cannon

Představte si situaci: v nočních hodinách se na čerpací stanici vloupá pachatel s úmyslem krást. Sotva však překročí práh pokladní zóny, aktivuje se alarm. V mžiku se spustí zařízení skryté za pokladnou – během několika vteřin je prostor zahalen neprostupnou mlhou. Pachatel ztrácí orientaci, nic nevidí, nemá možnost krást ani poškodit zařízení čerpací stanice. Vystrašený […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required