Čtvrtý rok existence, čtvrtá evropská země. Taková je aktuální bilance Bonami, internetového obchodu s nábytkem a bytovými doplňky. Bonami totiž po Polsku (2014) a Slovensku (2015) právě vstoupilo do Rumunska. Na spuštění zde čekalo přes 100 tisíc registrovaných zákazníků.
Bonami v roce 2015 utržilo 260 milionů korun a bylo ziskové, letos plánuje překonat obrat půl miliardy. Zahraniční expanze k růstu významně přispívají. Například Slovensko, tedy teprve rok starý trh, se má na letošních číslech podílet zhruba jednou třetinou.
„Od Rumunska máme podobná očekávání jako od Slovenska. Tam jsme začínali se 40 tisíci předregistrovanými zákazníky, v Rumunsku jsme přesáhli 100 tisíc registrací. I když místní internetový trh není tolik rozvinutý, má ohromný potenciál jak kvůli počtu obyvatel a rychlosti růstu, tak kvůli tomu, že si místní zákazníci potrpí na značkové zboží,” říká CEO Bonami David Šiška.
Stejně jako Slovensko a Polsko bude i rumunské Bonami obsluhovat pražský tým a také logistika bude kombinací pražského skladu a lokálních dopravců.
„Abychom zvládli rychlý růst a expanzi do další země, přestěhovali jsme se v srpnu do téměř pětkrát většího skladu v Jenči u Prahy, k dispozici tak máme 5791 metrů čtverečních. Výrazně posilujeme i tým. Na začátku roku nás bylo okolo čtyřiceti a nyní je to již bezmála osmdesát členů týmu, abychom byli na sezónu připravení,” dodává David Šiška.