
DPD zajišťuje pro Oriflame, významnou švédskou kosmetickou společnost, logistiku již sedmnáctým rokem. Spokojenost zákazníků Oriflame s dopravou DPD se stále zvyšuje. Dokládá to měření spokojenosti příjemců zásilek pomocí metodologie Net Promoter Score (NPS). Jeho hodnota se pohybuje okolo 79, nejvíce kolem 90 z června tohoto roku. Porovnatelné výsledky mají elitní společnosti jako Apple nebo Amazon. Zákazníci Oriflame hodnotí dopravu DPD jako jeden z nejlepších kroků celého nákupu – oceňují ji téměř 9 body z 10.
“Za dobu naší spolupráce prošel jak trh, tak obě firmy zásadním vývojem. Nicméně právě v dlouhodobém horizontu se nejvíce ukazuje, že výběr silného a stabilního partnera v oblasti logistiky pomáhá jak překonávat vnější negativní faktory, tak se držet stále na špici v rámci kvality doručování,” říká Jan Peths, sales director Oriflame za Českou republiku.
“Našeho dlouholetého partnerství s Oriflame si velmi vážíme. Jsme pro ně hlavním logistickým partnerem pro přepravu zásilek a staráme se o doručování zboží kosmetickým poradcům po celé ČR. Těší nás, že vzájemná spolupráce s Oriflame dělá radost nejen nám, ale hlavně našim zákazníkům,” uvádí Miloš Malaník, jednatel DPD.
Net Promotion Score (NPS) je celosvětově používaná metoda pro zjištění, zpracování a reportování zpětné vazby od zákazníků. Zákazníci jsou oslovování formou stručného dotazníku v krátkém čase po kontaktu s měřenou společností. V dotazníku hodnotí danou značku a sdělují důvody pro své hodnocení. Výsledky tohoto měření jsou porovnatelné mezi společnostmi z rozdílných oborů, což je hlavním důvodem, proč DPD i Oriflame tuto metodu používají.
Měření spokojenosti zákazníků v DPD probíhá formou online dotazování bezprostředně po doručení. Oslovováni jsou všichni příjemci, kteří si vyberou službu DPD Private a kteří dají souhlas se zasláním dotazníku. Získané informace jsou vyhodnocovány a na jejich základě jsou poté nastavena opatření a upraveny procesy vedoucí ke zvýšení kvality služeb.