ŠKODA AUTO v anketě „trendence Graduate Barometer Czech Republic“ obhájila vítězství z let 2014 i 2015 a je tak opět nejoblíbenějším zaměstnavatelem mezi mladými techniky a IT experty.
„Na atraktivitě ŠKODA AUTO jako zaměstnavatele dlouhodobě pracujeme a velmi si ceníme toho, že jsme v průzkumu mezi studenty a absolventy dosáhli těchto skvělých výsledků,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast řízení lidských zdrojů. „Mladí odborníci jsou klíčovým faktorem naší budoucnosti a jsme proto rádi, že je pro ně ŠKODA AUTO atraktivní. Dlouhodobě podporujeme zejména technické vzdělávání a usilujeme o intenzivnější propojení teorie s firemní praxí. Průmysl 4.0 a s ním související digitalizace bezprostředně zvyšuje potřebnost a uplatnitelnost absolventů především technických oborů,“ dodává Wojnar.
ŠKODA AUTO nebodovala pouze v hlavních kategoriích. Studenti a absolventi ocenili také její realizované HR aktivity, jako je účast na veletrzích pracovních příležitostí, kariérní webové stránky a aktivita na sociálních sítích. Rovněž je dle jejich mínění nejlepší firmou v České republice v nabídce pracovních pozic pro absolventy. „Jen od začátku roku svoji kariéru v naší společnosti zahájilo více než sto absolventů vysokých škol. Abychom byli připraveni na budoucí výzvy, rozšiřujeme naše týmy o mladé odborníky zabývající se tématy digitalizace, konektivity, elektromobility, autonomního řízení a dalšími aktuálními tématy,“ vysvětluje zájem o mladé talenty Jan Frydrych, vedoucí náboru a HR marketingu ŠKODA AUTO.
V průzkumech zaměstnavatelské atraktivity pravidelně vítězí domácí automobilka zaslouženě. Studentům technických a ekonomických oborů pravidelně nabízí ŠKODA AUTO odborné praxe. Ročně této možnosti využije více než 800 českých i zahraničních studentů. Studenti doktorského stupně studia mají možnost se ŠKODA AUTO spolupracovat na své dizertační práci a postupně se zapojovat do chodu společnosti formou doktorandského programu. Důležitým pilířem personální strategie je také Trainee program – jeden z nejatraktivnějších absolventských programů automobilového průmyslu. Studie „trendence Graduate Barometer“ každý rok zkoumá představy studentů a absolventů o jejich budoucí kariéře a vysněném zaměstnavateli. Anketa se provádí ve 24 evropských zemích a tento rok se do ní zapojilo okolo 300.000 respondentů. Pro každou zemi se provádělo individuální šetření. V České republice se do něj zapojilo zhruba 8.300 mladých ekonomů, techniků a IT studentů.