logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V Pacově na Pelhřimovsku byla začátkem června předvedena samostatně fungující nabíjecí stanice,...
  • Konkurence mezi poskytovateli logistických služeb se promítá do pokroku, které nabízejí klientům...
  • Mezinárodní logistická skupina Leschaco sídlící v Brémách oznámila, že od 1. července se funkce...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) přebrala do užívání dalších 25 intermodálních návěsů, čímž...

Vozy Daimler Trucks jsou na elektrický pohon

1. srpna 2016
Doprava 0
1489
Vozy Daimler Trucks jsou na elektrický pohon

Na celém světě jsou před nákladní dopravu v aglomeracích, městech a obcích kladeny stále větší výzvy, ať se jedná o zásobování obyvatelstva potravinami a zbožím, likvidaci odpadu, zajištění dodávek pro průmysl, obchod a řemesla, přepravu hotových výrobků nebo rostoucí citlivost vůči emisím výfukových plynů i hluku. Nákladní doprava je nepostradatelná, avšak rámcové podmínky jsou stále náročnější. Ideální alternativou průběžného postupného snižování emisí zaváděním stále přísnějších předpisů je mobilita s nulovými lokálními emisemi. Daimler Trucks bude v této oblasti průkopníkem také v segmentu nákladních vozidel s celkovou hmotností do 26 tun.

Přestože se dlouhou dobu zdálo, že elektrické pohony nepřicházejí pro nákladní vozidla v úvahu, rýsuje se již ekonomická výhodnost nákladních vozidel s elektrickým pohonem, napájeným z akumulátorů. Technika akumulátorů činí totiž velké pokroky. V období mezi roky 1997 a 2025 se náklady sníží pravděpodobně o 60 procent. V uvedeném časovém úseku zároveň vzroste výkon o 250 procent.

Aktuálním důkazem tohoto vývoje je světová premiéra vozidla Mercedes-Benz Urban eTruck, které ukazuje cestu k mobilitě bez emisí v rozvážkové dopravě s těžkými nákladními vozidly. Technickým základem elektricky poháněného vozidla Mercedes-Benz Urban eTruck je těžké třínápravové nákladní vozidlo Mercedes-Benz pro rozvážkovou dopravu. Vývojáři divize Daimler Trucks kromě toho vymysleli zcela nový koncept pohonu. Místo konvenčního hnacího řetězce je zadní náprava poháněna elektromotory, uloženými v bezprostřední blízkosti nábojů kol. Jejich největší výkon činí 2 x 125 kW, maximální točivý moment 2 x 500 N.m. Ve spojení s převodem dosahuje točivý moment na kole hodnoty 11.000 N.m.

Napájení zajišťuje sada akumulátorů složená ze tří modulů lithium-iontových akumulátorů s celkovou kapacitou 212 kWh. Z toho plyne dojezd až 200 kilometrů – to je pro typickou každodenní trasu v rozvážkové dopravě obvykle postačující. Modulárně koncipovaná konstrukce sady akumulátorů může být individuálně přizpůsobena požadovanému dojezdu přidáním nebo absencí určitého množství sad článků. Urban eTruck lze připojit k nabíjecí stanici prostřednictvím celoevropsky standardizované zásuvky „Combined Charging System“ (CCS) typu 2. Při nabíjecím výkonu 100 kW jsou zcela vybité akumulátory nabity na 100 procent za dvě až tři hodiny.
Protože Komise EU souhlasí se zvýšením nejvyšší přípustné celkové hmotnosti nákladních vozidel s alternativním pohonem až o jednu tunu, je tím dalekosáhle vyrovnána nevýhoda vyšší hmotnosti elektrického pohonu. Nejvyšší přípustná celková hmotnost třínápravového samostatného vozidla se tímto krokem zvýší z 25 na 26 tun, takže se původní nevýhoda sníží na 700 kg oproti porovnatelnému nákladnímu vozidlu se spalovacím motorem.

V kategorii lehkých nákladních vozidel je čistě elektrický pohon již současností, což dokazuje Fuso Canter E-Cell. Po úspěšném flotilovém zkušebním provozu v Portugalsku se Canter E-Cell již půl roku osvědčuje v prvním flotilovém testu elektricky poháněných nákladních vozidel v Německu. Tato vozidla budou již brzy nabízena pod označením Fuso eCanter. Novinky v této oblasti budou prezentovány na IAA Užitkové vozy, který se koná v září 2016 v Hannoveru. Sady akumulátorů s celkovou kapacitou 48 kWh jsou uloženy podél rámu na pravé a levé straně. Elektromotor dosahuje výkonu 110 kW, maximální točivý moment má hodnotu 650 N.m. V závislosti na provozních podmínkách činí dojezd vozidla Canter E-Cell více než 100 kilometrů. Akumulátory jsou v Evropě nabíjeny prostřednictvím stejné standardizované zásuvky jako Urban eTruck. Rychlonabíjením lze vozidlo nabít na 80 procent celkové kapacity za pouhou jednu hodinu.

Fuso je vedle značek Mercedes-Benz a Freightliner třetí velkou značkou divize Daimler Trucks a vedoucím výrobcem „zelených“ lehkých nákladních vozidel. Na celém světě jsou již v provozu vozidla Fuso Canter Eco Hybrid, jejichž druhá generace je vyráběna od roku 2012. Společnost Fuso představila první generaci čistě elektricky poháněného modelu Canter E-Cell již v roce 2010 a v roce 2014 následovala druhá generace. Souběžně se získáváním poznatků z aktuálního flotilového zkušebního provozu v Německu pracuje Fuso na třetí generaci tohoto modelu. Již nyní je jasné, že elektricky poháněný Canter bude hospodárnější a ještě lépe připravený na každodenní provoz.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

M2C Innovis posouvá bezpečnost čerpacích stanic na novou úroveň. S MOL nasazuje technologii Fog Cannon

Představte si situaci: v nočních hodinách se na čerpací stanici vloupá pachatel s úmyslem krást. Sotva však překročí práh pokladní zóny, aktivuje se alarm. V mžiku se spustí zařízení skryté za pokladnou – během několika vteřin je prostor zahalen neprostupnou mlhou. Pachatel ztrácí orientaci, nic nevidí, nemá možnost krást ani poškodit zařízení čerpací stanice. Vystrašený […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required