EU se všemožně snaží snižovat emise z dopravy a vydává různé směrnice pro podporu infrastruktury alternativních paliv. V loňském roce bylo v členských zemích zaregistrováno přes půl milionu nových nízkoemisních vozů, což je o pětinu více než předloni.
V Česku se rozvíjí využití stlačeného zemného plynu. Jezdí u nás přibližně 14.000 vozidel na CNG a každý měsíc přibývá 400 až 500 nových. CNG stanice, kterých je na našem území veřejně přístupných kolem 120, nyní lze pohodlně dohledat díky mobilním aplikacím.
A česká vláda také přiložila ruku k dílu např. tím, že schválila Národní akční plán čisté mobility, jejímž hlavním cílem je podpořit – a to i přímo finančně – nákup ekologických dopravních prostředků. Avšak svůj závazek, že do roku 2020 bude mít stát minimálně čtvrtinu vozidel na alternativní pohon, splní stěží, když – jak upozorňuje Český plynárenský svaz – ministerstva a další úřady vlastní zatím jen 4 elektromobily. A navíc, při letošním centrálním nákupu 1500 osobních aut pro ministerstva odhadem za 500 milionů korun nebyla v technických standardech zapracována žádná povinnost týkající se ekologické čistoty, vozy mají být výhradně na benzin nebo naftu.
Nabízí se z toho vyvodit závěr, že Česká republika říká ano autům na alternativní pohon, pokud ovšem nebudou pro státní správu.