
Nový spoj Czech Xpress tvoří sedmý článek evropské sítě Green Xpress Network společnosti B Logistics. Díky inovativním produktům a službám zaměřeným na zákazníka pokračuje úspěšný ziskový růst společnosti B Logistics, která se tak dočká přesunu od jiných typů dopravy právě k železniční. Firma chce dosáhnout změn v oblasti životního prostředí a mobility tím, že zvyšuje objem železniční dopravy.
Mezi Belgií a Českou republikou nebylo doposud přímé železniční spojení. B Logistics vyvinula nové služby v souladu s vysokými standardy kvality Xpress s cílem reagovat na poptávku zákazníků z ocelářského a chemického průmyslu a z trhu intermodální dopravy.
Spolehlivosti služeb bylo dosaženo omezením operací posunu v rámci cesty a využití jedné lokomotivy B Logistics pro téměř celou cestu. Vlaky jezdí v souladu s pevně stanoveným jízdním řádem, takže zákazníci přesně znají čas odjezdu i příjezdu (z vedlejší koleje na vedlejší kolej). Odpovědný Xpress tým poskytuje dohled nad produkty a informuje zákazníky o jejich přepravě.
K dnešnímu dni spojuje Czech Xpress nádraží Antwerp North (a Kinkempois) a Ústí nad Labem dvakrát
týdně (s odjezdy ve středu a v pátek). V tomto kvartále bude četnost spojení zvýšena na tři zpáteční spoje
týdně. Přesun mezi seřaďovacími nádražími zabere vlaku 24 hodin. B Logistics a ČD Cargo jsou
partneři v rámci produkce a každá z těchto společností nabízí tento spoj v rámci své vlastní organizace.
Czech Xpress bude nejprve přepravovat hlavně běžné náklady. Přístav Antverpy se rozhodl pro tento
nový spoj v reakci na žádost o předkládání návrhů týkající se nabídky železničního spojení mezi Belgií
a střední a východní Evropou. To znamená, že Czech Xpress může počítat s podporou přístavu a s tím,
že dojde k zahájení další intermodální přepravy v tomto kvartálu a že se co nejdříve četnost spojů zvýší
na pět zpátečních cest týdně.
Sam Bruynseels, obchodní ředitel B Logistics, říká: „Síť Green Xpress spuštěná na začátku minulého roku
spojem Swiss Xpress nyní začíná získávat podobu zjednodušené a stabilní evropské sítě kvalitních
spojů, ve které Belgie tvoří hlavní přepravní uzel. Nabízené produkty plně vyhovují poptávce zákazníků:
kratší tranzitní doba, spolehlivost a transparentnost. Naše vlaky Xpress jezdí s 95% přesností na čas,
což je na trhu bezkonkurenční. Jedná se o jeden z důvodů, proč jsme v roce 2015 poprvé dosáhli
ziskového růstu. Jsem přesvědčen, že tento růst dokážeme upevnit pomocí udržitelných a
nadstandardních řešení v rámci tržních cen a že dokážeme oslovit zákazníky, kteří dosud železniční
dopravu nevyužívají.“
Geert Pauwels, generální ředitel B Logistics, dodává: „Nyní, když jsme dosáhli zajištění budoucnosti B
Logistics, stanovili jsme si další ambiciózní cíl: přesun od jiných typů dopravy k té železniční. Chceme
poskytovat úplnou a udržitelnou alternativu k silniční dopravě, protože si myslíme, že je to důležité
pro oblast životního prostředí a mobility. Toho můžeme dosáhnout zvyšováním objemu železniční
dopravy. Proto nadále stanovujeme nové standardy přepravy zboží. Cílem společnosti B Logistics je
učinit z železniční dopravy jasnou volbu pro průmyslové a logistické společnosti tím, že budeme nabízet
železniční produkty, které budou lepší než jakákoli jiná přepravní řešení, co se týče úplnosti, kvality,
času zpracování, jednoduchosti a ceny. V minulosti jsme dokázali, že když se do něčeho pustíme, jsme
schopni opravdu výjimečných činů, proto nepochybuji, že i zde se nám ve spolupráci s našimi zákazníky
podaří dosáhnout změny.“