logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Alexander Winter nastoupil k 1. říjnu na pozici ředitele obchodní jednotky Dachser Air & Sea...
  • Dokáže pracovat v uličkách širokých pouhých 85 centimetrů, dosáhne až do výšky osmi metrů a ve...
  • Společnost SKF Lubrication Systems CZ v Chodově buduje nový automatizovaný sklad dílů. Projekt...
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...

ROZHOVOR: O úspěchu nerozhodují jen investice

11. března 2016
Názory a analýzy 0
2586
ROZHOVOR: O úspěchu nerozhodují jen investice

V exkluzivním interview se Luc Arnouts, chief commercial officer Antwerp Port Authority, zamýšlí nad tím, co je klíčem ke konkurenceschopnosti tohoto belgického přístavu.

Nedávno přístav Antverpy dosáhl dvojího rekordu týkajícího se manipulace s nákladem. Jak si stojí v porovnání s ostatními evropskými přístavy?

V roce 2015 jsme dosáhli nového objemu nákladní dopravy, a to 208,42 milionu tun a v oblasti kontejnerové přepravy jsme překročili dokonce 9 milionů TEU (TEU je přepravní jednotka, která je ekvivalentem jednoho 20stopého kontejneru – pozn. red.). U kontejnerové přepravy tak došlo k 7,5% nárůstu, což znamená, že přístav Antverpy dosáhl v uplynulém roce největšího nárůstu v celém regionu.

Dosažení tohoto výsledku není náhodné. Během posledních desetiletí totiž došlo k masivním investicím do přístavu, a to nejen od nadnárodních společností, ale také ze strany soukromých belgických společností, vedení přístavu a ze strany vlámské vlády. Díky tomu jsme se stali největším integrovaným petrochemickým klastrem v Evropě. Disponujeme vysoce specializovanými terminály a sklady s vysokou produktivitou a širokými logistickými službami, což dohromady vytváří pevné spojení s globálními dodavatelskými řetězci. Přístav Antverpy je díky tomu největší integrovanou námořní, logistickou a průmyslovou platformou v Evropě.

Jak jste tohoto úspěchu vlastně dosáhli?

Mimo jiné díky výhodné geografické poloze. Přístav je totiž výborně dostupný pro všechny velké kontejnerové lodě. Každý týden obsloužíme několik lodí s více než 10.000 TEU. V červenci 2015 připlula do přístavu největší kontejnerová loď MSC Zoe, která přepravovala náklad o objemu 19.224 TEU. Antverpy představují přední evropský přístav pro kontejnerovou dopravu z a do Ameriky, Afriky, Blízkého a Středního východu a indického subkontinentu. Průzkumy ukazují, že naši zákazníci jsou s nákladovou efektivností a rychlou manipulací se všemi druhy nákladu a vysokou kvalitou služeb velmi spokojeni.

Antverpy kombinují svou strategickou vnitrozemskou a centrální polohu s rozsáhlou sítí do zbytku Evropy. V neposlední řadě nabízíme transparentní dodavatelské řetězce a hladké celní postupy. Náš systém – System Community (APC) – centralizuje všechny elektronické systémy pro standardizovanou výměnu dat mezi všemi aktéry dodavatelského řetězce. Jsme přesvědčeni, že spolupráce přístavu se všemi zúčastněnými stranami spolu s kombinací námořní a průmyslové logistiky je to, co z Antverp dělá vedoucí přístav v Evropě.

V současné době existuje určitá nestálost v oblasti kontejnerových aliancí. Jak jí antverpský přístav čelí?

Hledíme do budoucnosti s důvěrou a spoléháme na naše silné stránky. Jsme si také vědomi rychlých změn v mezinárodních dodavatelských řetězcích. To je důvod, proč přístav Antverpy investuje do nové výrobní kapacity a ještě lepší dostupnosti přístavu. V dubnu letošního roku bude slavnostně otevřen nový zámek Kieldrecht na levém břehu řeky Šeldy. Management přístavu po dlouhé době začal s přípravou nového velkého přílivového doku, a to i na levém břehu. Na rozvojovou oblast bylo vyčleněno asi 1000 hektarů.

Samozřejmě se věnujeme našim zákazníkům každý den. Například 18. února připlula do našeho přístavu loď Eleonora Maersk s přepravní kapacitou 15.500 TEU. Tato loď se vzhledem ke zpoždění při průplavu Suezem rozhodla nezastavit v Tangeru a Southamptonu a přijela přímo do Antverp. Loď má ponor 15,65 metru, čímž vytvořila náš nový rekord. Dokazuje to, že jsme důvěryhodným partnerem zákazníků, kteří se na nás mohou ve všem spolehnout.

Jaký význam má přístav Antverpy pro střední a východní Evropu? Jak je na ně napojen?

Střední a východní Evropa jsou důležitými logistickými a výrobními oblastmi pro celý antverpský přístav a jeho okolí. Naším cílem je vytvořit vynikající spojení do těchto přitažlivých ekonomických center. V loňském roce jsme kladli velký důraz na nové a lepší železniční spojení právě do několika zemí střední a východní Evropy. A to se začíná vyplácet, protože budeme schopni vytvořit vyšší frekvenci některých služeb a nastartovat novou železniční přepravu do České republiky.

Abychom vyšli zákazníkům vstříc, vyvinuli jsme v přístavu nové platformy, které nabízejí větší transparentnost a přehlednost všech služeb mezi přístavem a místy v evropském vnitrozemí.

Co je klíčem k tomu, aby přístav v Antverpách i nadále zůstal konkurenceschopným?

Musíme se odlišit od konkurence na světovém trhu. Společnosti musí mít možnost obrátit se na co nejlepší dodavatelské řetězce a tak dostat náklad do konečného cíle. Spolehlivost, kvalita, udržitelnost, flexibilita, celkové náklady a dodací lhůty jsou klíčovými ukazateli výkonnosti pro dodavatelské řetězce. Přístav Antverpy nabízí integrovaný dodavatelský řetězec na vysoké úrovni. Díky největšímu integrovanému petrochemickému klastru v Evropě a rozsáhlým skladovacím kapacitám investujeme do rychlých spojů a inteligentní logistiky. Máme za to, že toto je naše vstupenka do budoucnosti.

Kromě technologií jsou neméně důležití i lidé, kteří u nás pracují. Jsme přesvědčeni, že právě lidé a jejich dovednosti dělají z Antverp to, čím ve skutečnosti je – silný a moderní evropský přístav.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required