Nejvíce vánočních zásilek pochází z e-shopů. Jedná se převážně o elektroniku, kosmetiku, oblečení či sportovní potřeby.
V průběhu roku převeze DPD 35 % zásilek B2C (objednávky koncových zákazníků především z e-shopů) a 65 % zásilek B2B (mezifiremní zásilky), v prosinci se však tento poměr změní na 55 % ku 45 % ve prospěch B2C. Nejvyšší míra zásilek pro koncového zákazníka se potom koncentruje do posledního týdne před Vánoci. Počet všech rozvezených zásilek v prosinci se oproti zbytku roku téměř zdvojnásobí.
DPD se doposud každoročně podařilo do Vánoc doručit všechny zásilky, které odesilatelé předali k doručení do 22. prosince. DPD doporučuje tento rok objednávat tak, aby odesilatel mohl předat zásilku přepravní společnosti do pátku 18. prosince. Ve velkých městech jsou v období Vánoc oblíbené osobní odběry, například prostřednictvím vlastní sítě výdejních míst Pickup, mimo město pak lidé spíše spoléhají na doručení domů.
„Díky preventivním opatřením jsme na předvánoční období dobře připraveni, a pokud do plánů nezasáhne změna počasí, nepředpokládáme výkyvy v kvalitě poskytovaných služeb a zpoždění při doručování zásilek,“ říká Daniel Mareš, jednatel DPD CZ.
Na vrchol sezony jsou v DPD připraveni dodateční kurýři, jejichž počet postupně stoupá až na dvojnásobek „běžného“ počtu. Depa výrazně posilují kapacitu sítě. Některá odbavují zásilky ve dvou směnách, centrální překladiště funguje díky tokům zásilek z různých (i mezinárodních) směrů téměř nepřetržitě. Stoupá i počet přímých spojení mezi depy, která obcházejí nutnost třídit zásilky na centrálním překladišti. Posilují se samozřejmě i podpůrné služby, např. Zákaznická linka.