
Obchodníci během tohoto jediného dne očekávají miliardové tržby. Čínská obdoba svátku sv. Valentýna se tak stala patrně největším světovým nákupním dnem.
Šanghajská pobočka DB Schenker je poskytovatelem logistických služeb pro mnoho světových značek ze světa módy, luxusního zboží a šperků. Jeho největšími zákazníky jsou americké módní domy. „Namísto obvyklých dvou set zaměstnanců bude na Singles Day a po několik následujících dnů ve službě na 1300 lidí, kteří budou nepřetržitě zpracovávat obrovské množství objednávek. Ještě v loňském roce přitom v tento den pracovalo pouze 700 lidí,“ uvedl Torben Kock, viceprezident pro globální obchod v DB Schenker Logistics.
Přípravy na Singles Day, které mimo jiné zahrnují zřizování přídavných balících stanic i míst pro nakládku zboží do kamionů, trvají zhruba dva měsíce. „Tento rok očekáváme kolem 1,5 miliardy objednávek, které budou muset být vyřízeny do sedmi dnů,“ vysvětlil Kock. Zákazníci e-shopů začínají objednávat už před svítáním a jen do sedmé hodiny ráno provedou stovky tisíc objednávek.
Objednávky jsou prováděny prostřednictvím Tmall, což je internetová platforma patřící čínskému internetovému gigantovi Alibaba. Minulý rok Alibaba vykázal celkové objednávky v přepočtu za 7,4 miliardy eur. Podle internetových průzkumů by mělo být letos toto číslo ještě vyšší.
DB Schenker Logistics má v Číně vybudovanou logistickou síť ve všech ekonomicky významných regionech. Tato síť pokrývá 150 lokalit v 60 různých městech a zahrnuje také 85 logistických center s celkovou skladovou plochou zhruba 940.000 metrů čtverečních. Více než 5000 zaměstnanců společnosti zde poskytuje komplexní logistická řešení pro zákazníky z celého světa.