Případně že vznikají nové e-shopy s velkými plány a ambicemi. Aktuálně se intenzivně hovoří například o převzetí jednoho z největších českých e-shopů MALL.CZ skupinou Rockaway, za níž stojí významní čeští a slovenští investoři spojení nejen s online byznysem, ale i dalšími obory podnikání.
Samozřejmě je otázkou, jak dlouho bude boom e-shopů v Česku trvat. V každém případě však oblast e-commerce představuje jedinečnou příležitost pro společnosti působící v logistice, ať už jde o dopravce, poskytovatele komplexních logistických služeb či třeba IT firmy. Klíčovou konkurenční výhodou může být pro ten který online obchod například rychlost dodání zboží objednaného zákazníkem. S tím souvisejí kromě kvalitního plánování dopravy i sofistikované a efektivní procesy v řízení skladu. Neméně důležité je zavedení EDI komunikace mezi e-shopy a jejich dodavateli pro automatizovanou výměnu obchodních dokladů.
Podařilo se vaší firmě některou příležitost vyplývající z dynamického rozvoje e-commerce „chytit za pačesy“? Vaše názory, komentáře či připomínky k danému tématu uvítáme na našem facebookovém profilu.
Text: David Čapek, LogisticsAtoz.com
Ilustrační foto: MALL.CZ