Připomeňme, že k masivnímu sesuvu došlo v červnu 2013. Na premiéra Bohuslava Sobotku a ministra dopravy Dana Ťoka, kteří inkriminované místo navštívili letos na jaře a hýřili „povinným“ optimismem (možná i kvůli německým partnerům, pro něž je zprovoznění českého úseku dálnice důležité), nyní ve svém prohlášení nepřímo navázalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Aktuální fáze sanace bude stát zhruba 400 milionů korun a potrvá asi rok, nicméně dálnice má být uvedena do provozu údajně podle plánu. Tedy na konci příštího roku.
Součástí sanace bude i průzkum na dalších místech stavby, jež vykazují geologickou nestabilitu. Jednou z otázek či pochybností, které se chtě nechtě nabízejí, může být, co nového (neblahého) uvedený průzkum objeví a zda nedojde ke zdržení stavebních prací. Každopádně optimismus mluvčího ŘSD Jana Rýdla je zřejmě neotřesitelný. „Skutečně v prosinci 2016 bude ŘSD stříhat pásku a pouštět dopravu na celou dálnici D8 z Prahy do Ústí nad Labem, potažmo do Drážďan,“ prohlásil věštecky.
Co si o dané kauze myslíte? Vaše názory, komentáře či připomínky uvítáme na našem facebookovém profilu.
Autor textu: David Čapek, redaktor, LogisticsAtoz.com
Ilustrační foto: ŘSD