
Teprve v další fázi bude následovat technologicky neutrální soutěž pro delší časové období, uvedl resort dopravy. Koncepci tohoto „velkého tendru“ připraví externí mýtný manažer, který zároveň poskytne i analýzu toho, zda je efektivní rozšiřovat mýto na silnice nižších tříd. Externího poradce ministerstvo dopravy vybere v soutěži.
„Jsem rád, že jsme v koalici našli shodu na dalším řešení. Děkuji koaličním partnerům za jejich vstřícný postoj. Je dohoda na tom, že soutěž bude pokračovat podle plánu ministerstva tak, abychom neohrozili výběr mýta po roce 2016 a zároveň nemrhali penězi daňových poplatníků. Využít pro nejbližší období stávající systém, který si stát za velké peníze pořídil, je racionální ekonomická úvaha. Zároveň ale chci, abychom i provoz stávajícího systému soutěžili a zlevnili ho tím,“ řekl Ťok.