
Celé výběrové řízení je realizováno formou jednacího řízení a je otevřené všem potenciálním uchazečům o tuto zakázku. Požadavek zní na lokomotivy nově vyrobené, nebo vyrobené maximálně před dvěma lety, které neměly předchozího uživatele. S provozem nových lokomotiv se v první fázi počítá v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku a v Rumunsku. Lokomotivy musí být vybaveny vlakovým zabezpečovačem ETCS Level 2 a požadovaná nejvyšší rychlost má činit alespoň 140 kilometrů v hodině.
Očekávané schvalování nových hnacích vozidel se má podle odborného serveru ŽelPage dělit na tři balíky: paket I obsahuje země visegrádské skupiny, Německo, Rakousko a Rumunsko, paket II Chorvatsko a Slovinsko a paket III Nizozemsko. ČD Cargo může nejpozději do 28 měsíců od podpisu smlouvy rozšířit zadání o paket IV, zahrnující Belgii a Itálii.