V předchozích letech zde pracovníci i management využívali systém pro řízení servisu a ekonomický systém, které již však s růstem firmy nedokázaly pokrýt její potřeby. Postupem času tak management dospěl k rozhodnutí, že je nutné pořídit komplexní informační systém, který by dokázal řídit veškeré firemní procesy dynamicky rostoucí technologické společnosti.
„Cítil jsem, že pro nás začíná být současné systémové řešení nedostačující, především z hlediska možností dalších potřeb. A současně i omezující vzhledem ke komunikaci s výrobci,“ vzpomíná Zbyněk Straka, jednatel společnosti LUCO klima.
U obou původních softwarů postrádal management společnosti např. možnost evidence denních výkazů práce zaměstnanců k jednotlivým zakázkám (pro správné a rychlé vyhodnocení zakázek). Provázanost systémů či jednoduchost tvorby dokumentů opakujících se dokladů, jejich plánování apod.
Průběh implementace systému HELIOS Orange označuje Zbyněk Straka za zcela bezproblémový. Kompletně dokončena byla 30. dubna letošního roku a od té doby je zde systém v plném provozu.
Na otázku, co považuje za největší přínosy nového informačního systému, Zbyněk Straka odpovídá : „Již po poměrně krátkém období provozu lze konstatovat, že nám velmi pomohl při sdružení všech procesů do jednoho místa. Cenná je pro nás samozřejmě i provázanost dokladů ekonomických, obchodních a servisních, v jejímž důsledku došlo k významnému navýšení produktivity práce. S úspěchem využíváme také například sledování a vyhodnocování zakázek.“