Český dodavatel zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů tak uzavřel technicky a výrobně náročnou zakázku za zhruba 30 milionů korun. Informoval o tom obchodní ředitel hradecké firmy Jaromír Tlustý s tím, že kontrakt zahrnoval vývoj, výrobu a montáž dvou sofistikovaných zařízení pro efektivní, rychlou a bezpečnou manipulaci s železničními a tramvajovými vagony.
První takzvanou vnitřní přesuvnu o nosnosti 80 tun a délce 25 metrů NOPO Engineering odevzdala ruskému odběrateli už koncem loňského roku. Oživení druhého zařízení pro venkovní provoz o shodné nosnosti, avšak s délkou 32 metrů, potom po montáži a provozních zkouškách v podniku TikhvinChemMash plánuje česká společnost na září 2015.
„Tato vnější přesuvna drážních vagonů je kompletně zakrytá, kromě jiného má osm speciálních podvozků pro křížení s kolejemi vlečky a její ovládání je plně automatizované. Při červencové dílenské přejímce představitel objednatele vyjádřil svou spokojenost s technickými parametry a vysokou kvalitou zařízení i s postupem prací na zakázce,“ říká Jaromír Tlustý. Obdobné technologie, vždy přizpůsobené specifickým provozním podmínkám, královéhradecká NOPO Engineering v minulosti dodala i řadě významných tuzemských zákazníků. Přesuvny kolejových vozidel, z nichž každá je díky rozdílným požadavkům odběratelů vlastně originál, spolehlivě pracují třeba v ČKD Vagonka v Ostravě, v plzeňské Škodě Transportation, ve firmách CZ LOKO Česká Třebová a Pars nova Šumperk nebo v závodě Škoda Auto v Kvasinách.
Na trhu Ruské federace vidí NOPO Engineering dlouhodobě veliký potenciál. V současnosti se navíc české firmě mimořádně daří rozvíjet přímé obchodní vztahy s náročnými ruskými zákazníky, kteří projevují veliký zájem o sofistikované logistické systémy. Zejména výrobci kolejových vozidel a ocelových trubek, odběratelé z oblasti automotive i z dalších průmyslových odvětví při naplňování svých investičních aktivit upřednostňují špičkovou kvalitu, technickou vyspělost a originalitu zařízení NOPO. Oceňují také schopnost pružného řešení individuálních požadavků a krátké dodací lhůty hradecké firmy.
Podle Jaromíra Tlustého se budou letošní tržby v Rusku podílet na celkovém vývozu společnosti NOPO Engineering 50 procenty. Přitom ještě v roce 2013 tento podíl činil necelou třetinu. Kromě dokončené zakázky pro závod TikhvinChemMash česká firma letos realizuje několik dalších projektů pro ruské klienty. Vedle průběžných dodávek náhradních dílů zajišťuje třeba požadavky na výrobu jeřábové techniky, manipulátorů nebo transportních systémů do lakoven. Prestižní kontrakt NOPO Engineering dokončila v prvním pololetí tohoto roku, kdy v podniku nadnárodní společnosti Magna Automotive v Nižním Novgorodu zprovoznila svůj další speciální jeřáb, tentokráte o nosnosti 32 tun.
„Současný rozvoj obchodních aktivit na perspektivním ruském trhu můžeme opřít o dobré reference z minulosti. Naše logistické systémy už pracují v Nižním Novgorodu, Jekatěrinburgu, Nižním Tagilu a v dalších městech. Důležitou právní pomoc při uzavírání obchodů v tomto teritoriu, ale také v Bělorusku a na Ukrajině, nám od roku 2011 poskytuje obchodní kancelář v Moskvě,“ konstatuje Jaromír Tlustý.
NOPO Engineering z Hradce Králové zaměstnává 34 lidí. Loni firma utržila 151 milionů korun, což představuje téměř osmiprocentní meziroční nárůst. Další výrazné zvýšení obratu na hranici 170 milionů plánuje v letošním roce. Zatímco loňský export společnosti činil 25 milionů korun, letos podle předpokladu vzroste na 40 milionů s téměř čtvrtinovým podílem na celkových tržbách. NOPO Engineering vyváží své logistické systémy do zemí Evropské unie, do Ruska a dalších vyspělých států, ale také třeba do Egypta nebo Indonésie.
V roce 2015 NOPO Engineering v tuzemsku i v zahraničí realizuje rekonstrukce a dodávky zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších zařízení v hodnotách desítek milionů korun. Kromě jiného zajišťuje náročné projekty v automobilkách Škoda Auto Mladá Boleslav a PSA Trnava. Svou jeřábovou techniku hradecká společnost ještě letos předá také firmám Kovosvit MAS v Sezimově Ústí a Goldbeck Vrdy nebo ústecké Spolchemii. Galatek z Ledče nad Sázavou si zase pro svého francouzského zákazníka u NOPO Engineering objednal transportní systém na dopravu dvojkolí vlakových jednotek v prostoru lakovny. „Výrobu obdobného zařízení za téměř 5 milionů korun zajišťujeme i pro předního dodavatele lakovacích linek Olpidürr z Itálie. Jde o speciální válečkové dráhy přesuvny, které budou zajišťovat transport skeletů autobusů ve vysokomýtském podniku IVECO,“ dodává obchodní ředitel NOPO Engineering Jaromír Tlustý.