
„Poháry pro vítěze jsou zabalené a zabezpečené v šesti krabicích a dohromady váží 36 kilogramů. Kromě čtyř trofejí pro vítěze jednotlivých trikotů se vezou také dvě náhradní, které pak zůstávají organizátorům závodu. Protože jsou křehké a cenné, zvolili jsme nejvhodnější způsob jejich přepravy osobním kurýrem. Velmi dbáme také na to, aby byly trofeje na místě určení včas přesně podle harmonogramu,“ uvedl Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker.
Křišťálové trofeje pro vítěze navrhli, stejně jako v předchozích letech, designéři společnosti ŠKODA AUTO, která je letos již podvanácté oficiálním partnerem Tour de France. Tvar trofeje zůstává neměnný, každoročně se však mění design, povrchová úprava a řemeslné zpracování skla. Na letošní trofeje skláři společnosti PRECIOSA aplikovali unikátní technologii StarDust.
Speciální povrchová úprava má vynikající plasticitu a vysokou brilanci díky vrstvě vytvořené z mechanicky broušených křišťálových kamínků. Technologie StarDust dosud nebyla využita na žádnou jinou trofej, jedná se tedy o světový unikát. „Při výrobě pohárů pro Tour de France byly kamínky doplňovány ručně. Spatřit je můžeme na okrajích, kde jsme použili speciálně vybroušené zirkony,“ říká technolog společnosti PRECIOSA a spolutvůrce technologie StarDust Daniel Čížek.
Krabice s trofejemi mají rozměry 80 x 25 x 30 centimetrů a z Kamenického Šenova míří přímo do Paříže, kde je v pátek vpodvečer převezmou organizátoři závodu, aby je v neděli 26. července slavnostně předali vítězi závodu a dalších kategorií na Champs-Elysées. „Firma DB Schenker je naším dlouholetým a spolehlivým partnerem pro logistiku. Proto jsme jí také svěřili přepravy těchto cenných trofejí,“ uvádí Jan Mencl, projektový manažer PRECIOSA LIGHTING.
DB Schenker má s přepravou cenných artefaktů bohaté zkušenosti. V letošním roce zajišťoval například přepravu exponátů na výstavu EXPO v Miláně, mezi nimi kopii pařížského zlomku Dalimilovy kroniky.